در حال بارگذاری ...
...

همزمان با اربعین حسینی

اجرای نمایش میدانی «روایت اربعین» در شهرستان‌های فردوس و سرایان

نمایش میدانی «روایت اربعین » به کارگردانی فرج اله نجف زاده و نویسندگی هادی آمیا به مناسبت اربعین حسینی و به همت اعضاء کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) در شهرستان‌های سرایان و فردوس در حضور پر شور عزاداران حسینی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌های سرایان و فردوس به تماشای نمایش میدانی «روایت اربعین» نشستند. اربعین امسال جاماندگان و عاشقان اهل بیت (ع) در شهرستان سرایان و در جوار امامزاده سلطان ابوالقاسم (ع) روستای قاسم آباد بخش سه قلعه و همچنین در شهرستان فردوس و در جوار امامزادگان سید محمد(ع) و سید ابراهیم (ع) ضمن حضور پر شور شاهد این نمایش میدانی بودند.

نمایش میدانی «روایت اربعین» به کارگردانی فرج اله نجف زاده و نویسندگی هادی آمیا به مناسبت اربعین حسینی تولید و به همت اعضاء کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد میرهاشم شهرستان سرایان امسال به صورت ویژه و در طول یک روز در امامزادگان شهرستان‌های سرایان و فردوس در دو نوبت صبح و عصر برای عموم مردم اجرا شد.

نمایش میدانی «روایت اربعین» شیوه‌ای جدید و متفاوت و نوعی روضه خوانی هنری با محوریت معرفی جابر ابن عبدا... انصاری، اولین زائر مرقد ابا عبدالله و همچنین مصائب آل الله در غالب کاروان نمادین اسرا از شام به کربلا در روز اربعین است.

این نمایش برخلاف دیگر اجراهای رایج، بدون پلی بک و با صدای گرم و نوا انگیز هنرمندان جوان و نوجوان و در یک زمین بایر اجراشده و به همین دلیل گروه برای اجرای هر چه بهتر نمایش بیش از یک ماه تمرین مستمر را پشت سر گذاشت.

هادی آمیا نویسنده این اثر درباره محوریت و داستان این نمایش گفت: نمایش میدانی «روایت اربعین» روایتی از حضور جابر ابن عبدالله انصاری اولین زائر قبر اباعبداله الحسین و یکی از صحابه پیامبر به همراه عطیه بن سعد جناده عوفی کوفی از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) و از مفسران قرآن در صحرای کربلا است.

جابر که به علت نابینایی نتوانسته بود امام حسین و یارانش را در صحرای کربلا یاری کند با دلی امیدوار و با پای پیاده همراه با عطیه و غلام وی عازم سفر کربلا و زیارت قبور شهدا می‌شود که ورود او به صحرای کربلا همزمان با ورود اهل بیت که از سمت شام به مدینه در حرکت بودند مصادف می‌شود.

فرج اله نجف زاده کارگردان این اثر در خصوص طراحی صحنه نمایش گفت: صحنه نمایش در زمینی به وسعت 1600 متر مربع ایجاد که در آن نمادهای قبور شهدا و همچنین رود فرات به گونه‌ای طراحی گردیده که یاد و خاطره واقعه کربلا برای مردم تداعی شود.

در نمایش میدانی «روایت اربعین» بیش از 100 هنرور شامل بازیگر، راوی، ساربان و سوارکار و همچنین نوجوانانی که برای اولین بار پا به عرصه نمایش می‌گذارند حضور پررنگی داشتند. از بازیگران اصلی و کلیدی این نمایش می‌توان به مهدی خالقی، مهدی آراسته، محمد خجسته، محمود خالقی، مصطفی امانتی و مهدی سالمی اشاره کرد.

از عوامل و همران این نمایش نیز می‌توان به گریم: جواد نصیری/ لباس: فرج اله نجف زاده و یوسف مقیمی/ صدا: محمد مهدی حسین زاده، امیر حسین مقیمی، حیمد سالاری/ عکاس و فیلمبردار: محمد علی حنفی، سید محمد رضا حسینی، علیرضا محمدپور، سعید آمیا/ تدارکات و پشتیبانی: علی اصم، مجید نصیری، مصطفی کاوسی اشاره کرد.