در حال بارگذاری ...

«درگاه جامع ایران تئاتر » تنها مرجع تایید اجراهای استانی است

اتابک نادری گفت: «درگاه جامع ایران تئاتر » که شامل درگاه تئاتر استان ها می شود ؛ تنها مرجع تایید اجراهای استانی است.

اتابک نادری مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در گفت و گو با ایران تئاتر ضمن اعلام این خبر از واگذاری مدیریت محتوا و اطلاع‌رسانی سایت‌های تئاتر استانی به مدیران  انجمن‌های نمایشی استان‌ها خبر داد.

نادری با اعلام این خبر گفت: در این زمنیه تاکنون درگاه‌های بیش از 20 استان فعال شده و حدود 10 استان هم که هنوز انتخابات‌شان برگزار نشده و یا به دلائل فنی مشکل داشتند، ظرف یک ماه آینده فعال می‌شود.

مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت فعال شدن درگاه‌های استانی، ادامه داد: اهمیت این موضوع از این منظر است که از این پس ما برای تاییدیه اجراهای عمومی آثار نمایشی تنها به این پورتال‌ها که زیر مجموعه سایت «ایران تئاتر» که تخصصی‌ترین سایت رسمی هنرهای نمایش کشور است، مراجعه می‌کنیم و سوابق اجرایی گروه‌ها باید در این سایت‌ها درج شده باشد. چنانچه سوابق اجراهای گروه‌های نمایشی در این سایت‌ها نباشد بدان معنی است که آن اثر جزو اجراهای عمومی و تولید آن استان  نبود است.

نادری افزود: در واقع اگر نمایشی در یکی از استان‌ها اجرا شده ولی اطلاعات و اخبار آن در درگاه نمایشی جامعه تئاتر ایران درج نشده، این نتیجه کم کاری است که هم متوجه مسئول سایت‌ها (مسئولان انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها) و هم متوجه هنرمندان تئاتر است که نسبت به مسئله اطلاع‌رسانی و معرفی کارهایشان بی‌توجه بودند.

او با بیان اینکه این سایت‌ها در واقع زیرشاخه های سایت ایران تئاتر است و باید تمام فعالیت‌های گروه‌ها  در تمام استان‌ها در این سایت‌ها درج شده باشد، تاکید کرد: مسئله حائز اهمیت دیگری که در رابطه با این سایت‌ها باید به آن اشاره کنم این است که از این به بعد برای حضور در جشنواره‌های معتبر اداره کل هنرهای نمایشی (مثل جشنواره تئاتر فجر، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، عروسکی و...) تنها مرجعی که ما برای تایید اجرای عمومی گروه‌های استانی به آن  استناد خواهیم کرد، همینسایت های  استانی ایران تئاتر است که باید در آن‌ها اخبار، گزارش‌ها و عکس‌های هر نمایش وجود داشته باشد.

اتابک نادری درباره دیگر ویژگی‌های این پورتال‌ها اضافه کرد: نخست اینکه کلیه فعالیت‌های حوزه نمایشی هر استان در این سایت‌ها توسط مخاطبین در سطح کشور رصد می‌شود. دومین نکته نیز این است که از این طریق در تمام استان‌ها اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مخاطبین استانی انجام می‌شود. ضمن اینکه این سایت‌ها پایگاهی است برای تبلیغ آثار نمایشی استان‌ها و اطلاعات آن ها در کل کشور دیده می‌شود. همچنین با توجه به بردجهانی بخش انگلیسی زبان و اعتبار بین المللی سایت در حضور جهانی گروه ها موثر است. 

مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی همچنین با اشاره به تغییر آئین‌نامه انتخاباتی انجمن‌های تئاتر استان‌ها، خاطر نشان کرد: یکی از اتفاق‌های خوبی که در حوزه تئاتر استان‌ها افتاد مسئله تغییر آیین‌نامه انتخاباتی انجمن‌های تئاتر استان‌ها بود که به اداره کل مراکز استان‌ها ابلاغ شد و طبق این شیوه‌نامه، انتخابات انجمن‌های نمایشی توسط سرپرستان و هیات رئیسه گروه‌های نمایشی در سطح استان‌ها برگزار شد. به این معنی که هیات رئیسه و هسته‌های مرکزی گروه‌های نمایشی به عنوان مجمع عمومی هنرمندان تئاتر هر استان در یک روز مشخص از میان خودشان کاندیدها را ارزیابی و به آنها رای دادند و در نهایت هیات رئیسه‌های سه نفره و پنج نفره، 24 استان انتخاب شدند. به عبارتی می‌توان گفت با این شیوه، هیات رئیسه‌های جدید انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، انتخاب واقعی هنرمندان تئاتر هر استان هستند

نادری با بیان اینکه از میان استان‌های کشور تنها انتخابات 7 استان برگزار نشده، عنوان کرد: در حال حاضر تنها در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گلستان، هرمزگان و قزوین انتخابات انجمن‌ها برگزار نشده که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته وضعیت این چند استان نیز نهایتا تا اواسط اردیبهشت ماه مشخص می‌شود.




مطالب مرتبط

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

نمایش صحنه‌ای «مانیا» با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی، کاری مشترک از گروه نمایشی اتللو و گروه نمایشی تاجمیر شهرستان بیرجند در 30 بهمن ماه 1402 پس از 10 شب اجرای عموم در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به پایان کار خود رسید

|

در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است
در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است

نمایش صحنه‌ای «مانیا» به نویسندگی سید محمد حسین خراشادی زاده و کارگردانی امیر حسین شرکت که با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی نگارش و آماده شده بود، از ٢١ بهمن ماه اجرا‌های خود را آغاز کرده و تا ٣٠ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهد رفت.

|

در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد
در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد

نمایش «قصه خوب خدا» کاری از گروه نمایش یاقوت شهرستان سرایان، به نویسندگی حمید رضا نعیمی و کارگردانی مجتبی جمعه گی اجراهای خود را از 30 دی ماه آغاز کرده است و این اجراها تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم
گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم

مهدی مسروری کارگردان نمایش «فخرالزمان» به نویسندگی ابراهیم عادل نیا حاضر در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید نمایش «فخرالزمان» نماینده تئاتر خراسان جنوبی در جشنواره فجر است.

|

میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست
میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست

میثم صدرا، مدیرعامل مؤسسه انجمن هنر‌های نمایشی خراسان جنوبی گفت: «با موفقیت نمایش «فخرالزمان» در جشنواره منطقه‌ای خاوران، طلسم حضور خراسان جنوبی در جشنواره تئاتر فجر با همت هنرمندان جوان تئاتر بیرجند شکسته شد.»

|

نظرات کاربران