در حال بارگذاری ...
...

به کارگردانی علیرضا حاتمی و همت گروه تئاتر تماشا

اجرا‌های نمایش «نیرنگ‌های اسکاپن» در بیرجند آغاز شد

نمایش «نیرنگ‌های اسکاپن» به نویسندگی مولیر و کارگردانی علیرضا حاتمی کاری از گروه تئاتر تماشا شهرستان بیرجند که با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی خراسان جنوبی و آموزشگاه هنر‌های نمایشی سایه به مدیریت سید جعفر سیدی آماده شده است را در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه برد.

به گزارش سید محمد حسین خراشادی‌زاده خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش «نیرنگ‌های اسکاپن» به نویسندگی ژان باپتیست پوکلان (مولیر)، به مترجمی مینا اعلایی و سعود پاکروانفر و کارگردانی علیرضا حاتمی کاری از گروه تئاتر تماشا شهرستان بیرجند که با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی خراسان جنوبی و آموزشگاه هنر‌های نمایشی سایه بیرجند آماده و تولید شده بود را از ۲۰ مهرماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ بیرجند به روی صحنه برد.

این نمایش که تا ۷ مهرماه ۱۴۰۳ به روی صحنه خواهد رفت روایت پدر‌هایی است که می‌خواهند پسرانشان با دختر‌های نجیبی که آن‌ها برای پسرانشان انتخاب کرده‌اند ازدواج کنند. مشکل را فقط اسکاپن که پیشخدمت «له آندر» است می‌تواند حل کند. او با مهارت و تردستی یک هنرمند پول لازم برای رسیدن پسران به عشق‌هایشان را از پدرانشان درمی‌آورد و همزمان ضرب شستی به ارباب‌ها می‌زند.

در این نمایش سپهر بیجاری، علی ملک آبادی، ‌امیر عرشیا تازه روز، ‌امیر علی فلکی، ‌امیر حسین زمانی پور، ابوالفضل نایبی، محمد رضا ارشادی نسب، محمد پرتوی، مهلا خسروی، مهری بقایی فرد، طیبه غفرانی به عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

از عوامل و همراهان در این نمایش نیز می‌توان به گروه همیاران صحنه: هدیه زهرا محسن‌زاده، محمد حسین وحیدی، طلا مودی، یگانه حسینی، ریحانه قاسمی، آیدا نیکمنش، سیده مبینا هاشمی، آذین بارانی، ستایش خزاعی، هستی همایونی راد، ریحانه چهکندی نژاد/ مشاور هنری و سرپرست کارگاه: علی شریغی/ منشی صحنه: مهلا خسروی/ طراح صحنه و نور: بهینا چهکندی نژاد و ماکان وزیری/ مدیر صحنه: محمد حسین وحیدی و هدیه زهرا محسن زاده/ مدیر تمرینات و اجرا: هادی محسن زاده/ طراح گریم: مهدی بقایی فرد/ اجرای گریم: مهدی بقایی فرد و سپهر بیجاری/ ساخت موسیقی: هادی محسن زاده/ اجرای موسیقی: هادی محسن‌زاده و محسن صبور/ مسئول فنی: سید مرتضی دهشیبی/ ناظر آرشیو لباس: زهرا دلیر/ عکاس پشت صحنه: مصطفی دستگردی/ طراح هنری، پوستر و بروشور: مرتضی فضایلی/ مدیریت تدارک و پشتیبانی: صالح صالحی/ اجرای نور: یگانه حسینی و‌امیر علی فخرائیان/ تبلیغات مجازی: محمد علی محسن‌زاده اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند از تاریخ ۲۰ شهریور ماه لغایت ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۱۹ به سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به نشانی خیابان شهید مطهری- مطهری ۲۳ مراجعه نمایند.