در حال بارگذاری ...
...

به همت گروه نمایشی شیدا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کلاس‌های آموزش تئاتر با اجرای ۳ نمایش در شهر قاین برگزار شد

گروه نمایش شیدا قاین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قاین در ایام تابستان کلاس آموزش نمایش برای کودکان و نوجوانان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان جنوبی؛ برگزاری کلاس‌های آموزش نمایش برای گروه سنی کودکان و نوجوانان (دختر و پسر) در تابستان ۱۴۰۳ با همکاری گروه نمایش شیدا قاین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قاینات صورت پذیرفت.

این دوره در قالب ۳ کلاس (دختران الف، دختران ب، پسران الف) متشکل از ۸ جلسه آموزشی ۱ ساعته مجموعا ۸ ساعت برگزار شد.

در مجموع ۲۷ نفر از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نمایش در این دوره شرکت کردند که در پایان سه نمایش «مرد ناشنوا»، «ماهی سیاه کوچولو» و «کچل کفتر باز» برای خانواده‌ها و سایر اعضای کانون توسط هنر‌آموزان این دوره به اجرا گذاشته شد.

هدف از برگزاری این دوره، ایجاد اعتماد به نفس، پایین آمدن ترس و استرس در روی صحنه و مقابل تماشاگران و آشنایی با اصول مقدماتی هنر تئاتر برای شرکت‌کنندگان عنوان شد.

گروه نمایش شیدا قاین به مدت ۳ سال مداوم با اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان سعی در آموزش و جذب هنرمندان نوجوان و جوان و تقویت انجمن هنر‌های نمایشی شهرستان قاینات دارد و در سال ۱۴۰۳ علاوه بر برگزاری دوره آموزش مقدماتی نمایش، در حال تمرین نمایشی با حضور ۲۱ بازیگر کودک، نوجوان و بزرگسال است و تلاش دارد در آبان ماه سال جاری این نمایش را به روی صحنه ببرد.