در حال بارگذاری ...
...

هم‌زمان با اربعین حسینی

اجرای نمایش خیابانی «نینوا در غزه» در کاظمین عراق

نمایش خیابانی «نینوا در غزه» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی والی نژاد در شهر کاظمین عراق و همزمان با مراسم پیاده روی اربعین حسینی برای عاشقان و زائران آن حضرت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش «نینوا در غزه» که به گفته مجتبی والی نژاد تلفیقی از صحنه نینوا و صحنه کنونی غزه است همزمان با پیاده روی اربعین و در شهر کاظمین عراق برای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) اجرا شد.

به گفته نویسنده این نمایش به دلیل اتفاقات اخیر و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل کشی و کودک کشی آنان دست به نگارش نمایش «نینوا در غزه»‌زده است که روایتی مشابه حرکت سپاهیان یزید به سوی کربلاست و روایتی مشترک از صحنه‌های کربلا چون حرمله و شهادت علی اصغر (ع) و گزیده‌ای از مصیبت‌های حضرت رقیه (س) است که در این نمایش گنجانده شده است.

گفتنی است این نمایش به کارگردانی و نویسندگی مجتبی والی نژاد و با هنرمندی و بازی ابوالفضل حسنی مقدم، مجتبی والی نژاد، حسین کمالی و سید محمد مصطفی موسوی در ۱۴ روز ایام اربعین که در کشور عراق و شهر کاظمین مستقر بود، توانست از تاریخ ۲۶ مرداد لغایت ۴ شهریور ۱۴۰۳ (روز اربعین) ۵ اجرا را در شارع صاحب زمان در موکب آل یاسین و ۲ اجرای دیگر را در موکب شهرداری تهران انجام دهد.