در حال بارگذاری ...
...

با انتخاب 15 نمایش برای حضوردر نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی

راهیابی نمایش «قنات شیرین» به جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نمایش «قنات شیرین» از شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی به ایستگاه پایانی نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

این دوره از جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» در شهریورماه 1403 برگزار خواهد شد، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی را دستور کار دارد.

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه¬ای، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

در بخش استانی این جشنواره در کشور ۵۱۰ نمایش تولید شده که از این میان ۸۸ نمایش برای مرحله بازبینی کشوری ارسال شده و در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و نمایش «قنات شیرین» از شهرستان سرایان به کارگردانی حلیمه صفوی و به نویسندگی مجتبی جمعگی یکی از ۱۵ نمایش راه یافته به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بعد از ۵ اجرای عمومی در تهران به رقابت با سایر راه یافتگان به مرحله ملی می‌پردازد.

 این تئاتر به سرپرستی خانم جمیله عقبایی و خانم فاطمه رجبی تولید شد.

در این نمایش مطهره بهروانفر، مریم ایمان خواه، فاطمه نجاتی، بهاره نسایی،فاطمه زینب اکبری، مطهره مفتح پور، نرگس سبحانی، مرضیه مزروعی، معصومه حسین زاده به عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش نیز می‌توان به جمیله عقبایی و فاطمه رحبی به عنوان سرپرست گروه، محمود سیف الهی به عنوان طراح پوستر، ارفعی به عنوان طراح لباس و محمد سبحان هادی نیا به عنوان تدارکات اشاره کرد.

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی کانون شهریور ۱۴۰۳ در سطح کشور برگزار می‌شود.