در حال بارگذاری ...
...

به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مشهوری

نمایش «قمار بی‌دل» در شهرستان بشرویه اجرا شد

نمایش «قمار بی‌دل» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مشهوری پس از ۴ شب اجرا درمیان استقبال کم نظیر تماشاگران در بشرویه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان جنوبی؛   نمایش «قمار بی‌دل» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مشهوری از سه شنبه ۱۶ مرداد تا جمعه ۱۹ مرداد ماه هرشب ساعت ۲۱ تا ۲۳ در محل آمفی تئاتر پارک بهارستان شهرستان بشرویه به روی صحنه رفت.

مرتضی مشهوری نویسنده و کارگردان این نمایش با موفق خواندن دور اول اجراهای خود گفت: نمایش «قمار بی‌دل» که به جهت جنبه تاریخی و دینی قبل از اجرای عمومی‌اش سه اجرای خصوصی داشته و از چندین متخصص دینی و سیاسی برای بازبینی آن دعوت شده بود تا تمام ملاحظات سیاسی، دینی، اقلیمی و فرهنگی در آن رعایت شود؛ از سه شنبه ۱۶ الی ۱۹مرداد ماه ۱۴۰۳ به مدت ۴ شب به صورت عمومی در محل آمفی تئاتر پارک بهارستان به روی صحنه رفت و با توجه به استقبال بی‌نظیری که از این نمایش شد، پس از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین مجددا به روی صحنه خواهد رفت.

مرتضی مشهوری کارگردان این نمایش در رابطه با روند نگارش و آماده‌سازی این اثر گفت: نوشتن نمایش نامه «قمار بی‌دل» حدود دو ماه به طول انجامید و هم زمان که شخصیت‌ها پرورانده می‌شد، بازیگران مناسب هر کاراکتر نیز انتخاب می‌شد و متن نمایش نامه چندین بار ویرایش شد و موارد اضافه‌ای که نقشی در پیشبرد داستان نداشت حذف میشد. تمرینات نمایش نامه خوانی از فروردین ماه آغاز شد و با جمع شدن تمامی بازیگران در تیرماه به اوج خود رسید. تیم انتخاب بازیگران با توجه به توانایی و تیپ بازیگران نظرات و انتخاب‌های متفاوتی با یکدیگر داشتند تا این که در نیمه اردیبهشت تمامی بازیگران در نقش خود ثابت شدند و روند تمرینات شروع شد تا در نهایت کار در هفته اول مرداد به آمادگی لازم برای اجرا رسید.

کارگردان و نویسنده نمایش «قمار بی‌دل» ادامه داد: این نمایش روایت مردی شیعه است که گذشته پاکی داشته و به خاطر حوادثی که برایش پیش آمده از اصل خویش دور مانده است. امروزش در گرداب اعمالش گرفتار اما کورسویی از گذشته در خاطرش می‌گذرد. با زخمی بر صورت که نشانِ ارادت اوست و کلنجاری بین امروز و گذشته‌اش و جنگ خود با خود که حالا باید تصمیم مهمی بگیرید.

مشهوری در پاسخ به میزان رضایت تماشاگران از این اثر نمایشی توضیح داد: تاثیر نمایش به حدی بود که هر شب حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر به تماشای این نمایش می‌نشستند که اکثرا جوان و نوجوان بودند. صدای گریه و ابراز احساسات تماشاگران آنچنان تاثیرگزار بود که بعضا بازیگران در صحنه نیز با آن‌ها هم نوا می‌شدند. پس از اجرای نمایش مخاطبین تمام قد می‌ایستادند و بی‌وقفه به تشویق می‌پرداختند و بعضا با حضور در صحنه از بازیگران و عوامل تشکر و تقدیر می‌کردند. می‌توان گفت که این نمایش جزو معدود اجراهایی در شهرستان یشرویه بود که بعضی از مخاطبین به اتفاق خانواده چندین بار به تماشای آن نشستند.

مرتضی مشهوری در پایان گفت: نمایش «قمار بی‌دل» با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه و شهرداری بشرویه آماده و اجرا شد و لازم است از تمام ارگان‌ها و افرادی که ما را یاری کردند از جمله: گروه هنری کوثر ولایت، حوزه هنری شهرستان بشرویه، کانال خبری بشرویه نیوز، شورای اسلامی شهر بشرویه، مجموعه تولیدی ماشین آلات بافندگی دسداس، حسن حدادیان، الهیان مسئولیت روشنایی فضای سبز شهرداری بشرویه، علی طوافی مسئول امور فرهنگی شهرداری بشرویه، ابراهیم بهفروز مسئول گروه هنری کوثر ولایت، داوود اکبری گارگردان و راوی گروه هنری کوثر ولایت تشکر کنم.

در این نمایش بهارعلی عباسی، حسن سلطانی، علی مشهوری، مرتضی مشهوری، الهام الهیان، سید مرتضی شمشادی، هادی مقیمیان، زهرا ولی زاده، مهیا فاطمی، علیرضا حسین پور، فاضل حسین پور، محمد دهقانی، محمدحسین عباسی، مهسا حیدری، حسین شرکا، ابوالفضل رزمی، مطهره مرادیان، مریم مشهوری، ثنا چوپانی، حانیه حسینی، یاسمین قادری، فاطمه زهرا حسین‌پور به ایفای نقش پرداختند.

از عوامل این نمایش نیز می‌توان به تحلیل متن: هادی مقیمیان و مرتضی مشهوری/ نور و صوت: محمد حسین عباسی/ خواننده و مداح: هادی مقیمیان و محمد دهقانی/ موزیک باستانی: ابوالفضل نوایی/ تدارکات و امور فنی: سیدمرتضی شمشادی/ گریم: محمد محمدپور (سالن زیبایی کولاک) / طراح دکور: جمع هنرمندان/ طراح حرکات رزمی: ابوالفضل رزمی، مرتضی مشهوری، هادی مقیمیان، علی مشهوری اشاره کرد.