در حال بارگذاری ...
...

به کارگردانی مشترک صابر رنجبر و مرتضی رنجبر

مراحل پایانی تولید نمایش کودک «ماجرای تولد دلقک»

نمایش کودک «ماجرای تولد دلقک» کاری از گروه‌های تئاتر آتش و فلق قاین و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان قاینات که از بهمن ماه ۱۴۰۲ تمرینات آن آغاز شد، در مراحل پایانی آماده‌سازی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش کودک «ماجرای تولد دلقک» کاری از گروه‌های تئاتر آتش و فلق قاین و انجمن هنرهای نمایشی قاین است که بعد از گذشت حدود 7 ماه تمرین، در مراحل پایانی آماده‌سازی و اجرا قرار دارد.

به گفته صابر رنجبر کارگردان مشترک این نمایش، این بازی نمایش در ژانر کودک و نوجوان و برای اولین بار به سبک انیمیشن تئاتر هم تولید می‌شود. این اثر به صورت کارگاهی به مرحله پیش تولید درآمده و به کارگردانی صابر و مرتضی رنجبر هدایت شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این نمایش در مهر ماه و به مناسبت روز و هفته ملی کودک به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش صابر رنجبر، مهرداد جعفری، علی مسعودی، ابولفضل وقاری، ابولفضل مهدوی کیا، مرتضی رنجبر، مهدیه کارکن و نازنین آریا نصب به عنوان بازیگر به ایفای نقش خواهند پرداخت. از عوامل این نمایش نیز می‌توان به سرپرست گروه: مسعود رونقی و همراهی مسعود قرایی، یونس رونقی، سمانه براتی، احسان پیشجو، صالح رنجبر و جمعی دیگر از هنرمندان با سابقه که مشاورین هنری این نمایش خواهند بود اشاره کرد.

این نمایش به صورت بازی نمایش و با مشارکت تماشاگران و برای اولین بار به صورت انیمیشن نمایش در استان اجرا خواهد شد و داستانی هیجان انگیز را دنبال می‌کند که در روز تولد یک پسر بچه دلقک با اتفاقاتی عجیب همراه است.

از جمله مشکلات پیش روی اجرای این نمایش، نبودن امکانات کافی نور و صوت در سالن نمایش ارشاد شهر قاین است که گروه نمایشی امیدوار است با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان و موسسه هنرهای نمایشی استان و مسئولین مربوطه و البته حمایت مردم این نمایش را با کیفیت مطلوب برای کودکان در تمام استان اجرا کند.