در حال بارگذاری ...
...

به همت گروه تئاتر تماشا بیرجند و کارگردانی علیرضا حاتمی

نمایش «وُلْپُن» به مدت ۱۱ شب در بیرجند به روی صحنه رفت

نمایش صحنه‌ای «وُلْپُن» نوشته بن جانسن و ترجمه عبدالحسین نوشین و به کارگردانی علیرضا حاتمی که اجراهای عموم خود را از ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن آمفی‌تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند آغاز کرده بود، پس از ۱۱ شب اجرای موفق و استقبال تماشاگران، در ۱۶ تیرماه به پایان این دور از اجراهای خود رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش صحنه‌ای «وُلْپُن» کاری از گروه تئاتر تماشا شهرستان بیرجند، به نویسندگی بن جانسن و ترجمه عبدالحسین نوشین که با کارگردانی علیرضا حاتمی برای اجرای عموم در شهرستان بیرجند آماده شده بود، از ۶ لغایت ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۱ شب به روی صحنه رفت.

 حاتمی کارگردان این نمایش با بیان اینکه تمرینات این نمایش از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و پس از سه ماه تمرین برای اجرای عموم آماده شده است، در بیان دیدگاه حاکم بر نمایش و شخصیت اصلی نمایش افزود: «وُلْپُن» شخصیت اول این نمایش فردیست با شخصیتی پلید و این کلمه در زبان ایتالیایی به معنای روباه است و نام نمایش کنایه‌ای از شخصی روباه‌صفت است. حرف‌ها در نمایش «ولپن» نو است. نمایش سعی دارد بازی قدرت و ظلم و بازی کثیف سیاست را نشان دهد که از دیرباز در نهاد انسان و خوی حیوانی او بوده است و در آخر تمام غرایز حیوانی انسان در دادگاه به صلابه کشیده می‌شود. به تعبیر ما آخرت و قیامت و تمام پرسش و پاسخ‌ها، تمام حق‌های ناحق شده، تمام گناهان انسانی و هوسرانی‌ها، همه‌وهمه محکوم می‌شوند و تاوان آن‌ها قصاص و جزاست. در واقع نمایش «ولپن» که حال و هوایی مدرن دارد، رفتار انسانی را نقد می‌کند.

علیرضا حاتمی در ادامه گفت: فضای نمایش جادویی و درعین‌حال ساده است، مثل یک بوم سفید بزرگ که گویی تمام شهر ونیز است و بازیگرانی که روی این بوم طنازانه به ایفای نقش می‌پردازند. گویی دیوارهای شهر پر از رؤیای ونیز شخصیت روایتگر داستان ولپن است.

 در این نمایش هادی محسن‌زاده، امیر عرشیا تازه روز، سپهر بیجاری، ابوالفضل نایبی، هدیه زهرا محسن‌زاده، ریحانه چهکندی نژاد، ستایش خزایی، محمدحسین وحیدی، ریحانه قاسمی، سیده مبینا هاشمی، محمد پرتوی، طلا مودی، هستی همایونی راد، یگانه حسینی، علی ملک آبادی، محمدرضا ارشادی نسب به ایفای نقش پرداختند.

 از عوامل این نمایش نیز می‌توان به مهلا خسروی: دستیار صحنه/ مهری بقایی فرد: طراح گریم و اجرا/ آیدا نیک‌منش: منشی صحنه/ هادی محسن‌زاده: بازی‌گردان و آهنگ‌ساز/ مصطفی دستگردی و امیرعلی فلکی: تدارکات/ امیرحسین زمانی پور: عکاس/ طیبه غفرانی: مدیر صحنه/ مهدیه استانستی: دستیار نور/ بهینا چهکندی: مشاور کارگردان/ مرتضی فضایلی: طراح نور و طراح پوستر و استاد علی شریفی به‌عنوان مشاور هنری اشاره کرد.