در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دبیرخانه‌ی پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی:

همبستگی، صلح و دوستی، بازگشت به خویشتن، نقد سازنده جامعه از محصولات تئاتر است

سید علی زمزم معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات، بابیان اینکه همبستگی، صلح و دوستی، بازگشت به خویشتن، نقد سازنده جامعه و... محصول تئاتر است، حضور گروه‌های نمایش از سطح استان و خصوصاً اساتید محترم آقایان اتابک نادری، نادر برهانی مرند و علی عابدی را به‌عنوان داوران این دوره از جشنواره فرصتی مغتنم شمرد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ سید علی زمزم معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات، بابیان اینکه همبستگی، صلح و دوستی، بازگشت به خویشتن، نقد سازنده جامعه و... محصول تئاتر است، حضور گروه‌های نمایش از سطح استان و خصوصاً اساتید محترم آقایان اتابک نادری، نادر برهانی مرند و علی عابدی را به‌عنوان داوران این دوره از جشنواره فرصتی مغتنم شمرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

پیام معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به دبیرخانه‌ی پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی:

‌‌بر آستان جانان گر سر توان نهادن؛ گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد. این‌که تئاتر خاستگاه ویژه‌ای دارد و قطعاً کارکرد ویژه‌تری بر همگان مبرهن است. همبستگی، صلح و دوستی، بازگشت به خویشتن، نقد سازنده جامعه و... محصول تئاتر است. اما دو سال است که این کارکرد با همان خاستگاه دچار بحرانی مدرن به نام همه‌گیری کرونا گردید. می‌دانید و می‌دانید و می‌دانید که آنچه باعث جذابیت هنر نمایش است زنده‌بودن این هنر است. درواقع تأثیرگذاری نمایش و دل‌چسبی آن بر چهره به چهره بودن آن است. می‌دانیم و می‌دانیم و می‌دانیم که چه سخت روزگاری بر هنرمندان این عرصه گذشته و می‌گذرد. کرونا چراغ کم‌سوی تئاتر استانمان را کور کرد به‌طوری‌که چهاردهمین دوره به‌صورت فیلم-تئاتر برگزار شد. اما پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در سال جاری با همه سختی‌ها و محدودیت‌های کرونایی جدی به سرانجام رسید. هرچند که قادر به پذیرایی از همه هنرمندان و شرکت‌کنندگان و گروه‌های نمایشی نیستیم اما همین کورسوی ایجادشده در برگزاری زنده‌ی جشنواره و حضور اساتید محترم آقایان اتابک نادری، نادر برهانی مرند و علی عابدی فرصت مغتنمی است که صحنه تئاتر استان خراسان جنوبی به رنگ شورونشاط آغشته گردد. گرچه مسیر تئاتر خراسان جنوبی حرکتش با این ویروس منحوس به‌کندی گرایید اما امید که با همکاری و همدلی هنرمندان و تغییر پروتکل‌های بهداشتی، آغاز شرایط مساعد تولید و نگاه حمایتی ویژه‌ی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت متبوع تغییر جدی ایجاد شود بدین‌وسیله از کلیه دوستان همکاران هنرمندان و به‌ویژه مدیرکل محترم، شورای محترم سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره اعضای شورای نظارت بر نمایش استان، هیئت‌مدیره موسسه‌ی انجمن هنرهای نمایشی استان و به همکاران مستقر در دبیرخانه جشنواره در قاین به‌ویژه مدیر محترم اجرایی جشنواره صمیمانه قدردانی می‌گردد. امید که با یاری خداوند متعال به هدف‌های متعالی  دست پیدا کنیم .

گفتنی است این جشنواره از 26 الی 28 آبان ماه در شهرستان قاینات با رقابت 6 گروه نمایش از شهرستان‌های بیرجند، سرایان، طبس و قاینات برگزار می‌شودو آقایان علی عابدی، نادر برهانی مرند و اتابک نادری گروه داوری پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

نمایش صحنه‌ای «مانیا» با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی، کاری مشترک از گروه نمایشی اتللو و گروه نمایشی تاجمیر شهرستان بیرجند در 30 بهمن ماه 1402 پس از 10 شب اجرای عموم در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به پایان کار خود رسید

|

در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است
در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است

نمایش صحنه‌ای «مانیا» به نویسندگی سید محمد حسین خراشادی زاده و کارگردانی امیر حسین شرکت که با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی نگارش و آماده شده بود، از ٢١ بهمن ماه اجرا‌های خود را آغاز کرده و تا ٣٠ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهد رفت.

|

در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد
در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد

نمایش «قصه خوب خدا» کاری از گروه نمایش یاقوت شهرستان سرایان، به نویسندگی حمید رضا نعیمی و کارگردانی مجتبی جمعه گی اجراهای خود را از 30 دی ماه آغاز کرده است و این اجراها تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم
گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم

مهدی مسروری کارگردان نمایش «فخرالزمان» به نویسندگی ابراهیم عادل نیا حاضر در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید نمایش «فخرالزمان» نماینده تئاتر خراسان جنوبی در جشنواره فجر است.

|

میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست
میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست

میثم صدرا، مدیرعامل مؤسسه انجمن هنر‌های نمایشی خراسان جنوبی گفت: «با موفقیت نمایش «فخرالزمان» در جشنواره منطقه‌ای خاوران، طلسم حضور خراسان جنوبی در جشنواره تئاتر فجر با همت هنرمندان جوان تئاتر بیرجند شکسته شد.»

|

نظرات کاربران