در حال بارگذاری ...
پیام شهردار قاین دکتر یدالله غلام پور به پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی:

هنر نمایش به معنای واقعی و در عمل، روح تعامل و همکاری را جان می‌بخشد

دکتر یدالله غلام پور شهردار قاین در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات، بابیان اینکه هنر نمایش به معنای واقعی و در عمل، روح تعامل و همکاری را جان می‌بخشد اضافه کرد: اکنون شاهد پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در «دُر دیار قاینات سرزمین سرداران شهید کاوه و شهید ناصری و ۳۰۳ شهید والامقام» هستیم.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ دکتر یدالله غلام پور شهردار قاین در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات، بابیان اینکه هنر نمایش به معنای واقعی و در عمل، روح تعامل و همکاری را جان می‌بخشد اضافه کرد: اکنون شاهد پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در «دُر دیار قاینات سرزمین سرداران شهید کاوه و شهید ناصری و 303 شهید والامقام» هستیم تا هنرمندان این خاک را همچون دُر درخشان در گوشه‌ای از ایران قاینات را به همگی معرفی کنیم.

در متن این پیام آمده است:

سپاس خدایی را که عمر و عزت داد تا زندگی و فرهنگ غنی سرزمین طلا و یاقوت سرخ جهان قاینات را از شهر و خانه‌ها به میدان نمایش بیاوریم. شهر قاین از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن بوده و مرور تاریخ بیان می‌دارد که هنر نمایش نیز همواره از مرتبه والایی در این سرزمین برخوردار بوده است. از همین رو شهرداری و شورای اسلامی شهر قاین همواره این مهم را بر خود تکلیف می‌داند تا به شکل شایسته‌ای جایگاه هنر را در «درِّ درخشان دارلملک قهستان؛ قاین» ارج نهد. هنر نمایش به معنای واقعی و در عمل، روح تعامل و همکاری را جان می‌بخشد و بیان می‌کند که به ثمر نشستن یک نمایش زیبا ماحصل تلاش افراد زیادی است که با یکدیگر تعامل و همکاری دارند. این درس بزرگی است که می‌توان از هنر گرفت، در یک شهر نیز چنانچه همه افراد از حقوق و تکالیف شهروندی خودآگاه باشند، می‌توانند در کنار همدیگر برای تعالی شهر خود بکوشند. اکنون نیز که در گام برپایی جشنواره تئاتر استانی قرار داریم رسالت مهمی بر دوش ماست تا میان هویت شهر، شهروندان و هنر نمایش، پیوندی مستحکم‌تر برقرار نماییم.

اکنون شاهد پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در «دُر دیار قاینات سرزمین سرداران شهید کاوه و شهید ناصری و 303 شهید والامقام» هستیم تا هنرمندان این خاک را همچون دُر درخشان در گوشه‌ای از ایران قاینات را به همگی معرفی کنیم.

شهر من، قاین دوباره شاهد آشکار شدن هنرمندان نقش‌آفرین این سرزمین تاریخی خواهد بود تا هنر خود را به دیدگان مشتاق و منتظر تقدیم کنند و فروغ دوباره‌ای در آسمان هنر این سرزمین هنردوست داشته باشد خالق هنر را سپاسگزارم که برای بار دیگر فرصتی را عطا نمود تا میزبان تک‌تک هنرمندان استان خراسان جنوبی، داوران و هنر دوستان باشیم. این همایش باشکوه را پاس می‌داریم و همچون همیشه در برابر سختی و دشواری‌ها، مسیر آفرینش گری تئاتر را با ذکر یا رحمان، عاشقانه آغاز می‌کنیم.

امید است باهمت و تلاش شما جوانان غیور و هنرمند و به برکت نظام والای جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز شاهد خلق آثاری ارزشمندتر، خلاقانه‌تر و با تأثیرگذاری بیشتر باشیم. شهرداری قاین نیز با تمام توان و متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود، برای هرگونه حمایت و پشتیبانی جامعه تئاتر استان آماده و از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد. به امید روزهای بهتر همراه با شورونشاط معنوی برای مردم شایسته‌ی استان، شهرستان و کشور اسلامی‌مان ایرانِ عزیز.




مطالب مرتبط

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

نمایش صحنه‌ای «مانیا» با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی، کاری مشترک از گروه نمایشی اتللو و گروه نمایشی تاجمیر شهرستان بیرجند در 30 بهمن ماه 1402 پس از 10 شب اجرای عموم در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به پایان کار خود رسید

|

در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است
در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است

نمایش صحنه‌ای «مانیا» به نویسندگی سید محمد حسین خراشادی زاده و کارگردانی امیر حسین شرکت که با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی نگارش و آماده شده بود، از ٢١ بهمن ماه اجرا‌های خود را آغاز کرده و تا ٣٠ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهد رفت.

|

در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد
در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد

نمایش «قصه خوب خدا» کاری از گروه نمایش یاقوت شهرستان سرایان، به نویسندگی حمید رضا نعیمی و کارگردانی مجتبی جمعه گی اجراهای خود را از 30 دی ماه آغاز کرده است و این اجراها تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم
گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم

مهدی مسروری کارگردان نمایش «فخرالزمان» به نویسندگی ابراهیم عادل نیا حاضر در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید نمایش «فخرالزمان» نماینده تئاتر خراسان جنوبی در جشنواره فجر است.

|

میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست
میثم صدرا:

قفل حضور خراسان جنوبی در جشنواره فجر با «فخر الزمان» شکست

میثم صدرا، مدیرعامل مؤسسه انجمن هنر‌های نمایشی خراسان جنوبی گفت: «با موفقیت نمایش «فخرالزمان» در جشنواره منطقه‌ای خاوران، طلسم حضور خراسان جنوبی در جشنواره تئاتر فجر با همت هنرمندان جوان تئاتر بیرجند شکسته شد.»

|

نظرات کاربران