در حال بارگذاری ...
...

پیام رییس شورای اسلامی شهر قاین به پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی:

تئاتر اتفاقیست که در لحظه شکل میگیرد، مثل صبحی بهاری که با تغییر فصل فراموش می‌شود

سید محمد اسماعیل ترحمی رییس شورای اسلامی شهر قاین در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات گفت: تئاتر اتفاقیست که در لحظه شکل میگیرد، مثل صبحی بهاری است که با تغییر فصل فراموش می‌شود. شاید به همین دلیل نمایشنامه‌ای که بارها و بارها اجراشده است و همه زیروبم آن را میدانند باز هیجانی برای دیدن اجرای جدید آن وجود دارد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ سید محمد اسماعیل ترحمی رییس شورای اسلامی شهر قاین در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات گفت: تئاتر اتفاقیست که در لحظه شکل میگیرد، مثل صبحی بهاری است که با تغییر فصل فراموش می‌شود. شاید به همین دلیل نمایشنامه‌ای که بارها و بارها اجراشده است و همه زیروبم آن را میدانند باز هیجانی برای دیدن اجرای جدید آن وجود دارد.

در متن این یادداشت به دبیرخانه ی جشنواره آمده است:

به نام خداوند نقش‌آفرین

«ظریف‌ترین و لمس نکردنی‌ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری خوب در نمایش می‌تواند ارائه دهد.» (مقام معظم رهبری)

تئاتر اتفاقیست که در لحظه شکل میگیرد، مثل صبحی بهاری است که با تغییر فصل فراموش می‌شود. شاید به همین دلیل نمایشنامه‌ای که بارها و بارها اجراشده است و همه زیروبم آن را میدانند باز هیجانی برای دیدن اجرای جدید آن وجود دارد. هنری که سبک و سیاقش هرگز قدیمی نشده و در دل تمامی مردم دنیا جای دارد.

تئاتر نوعی تفریح و الهام است که می‌تواند میان فرهنگ‌ها و سنن مختلف پل ارتباطی برقرار کند و می‌توان گفت تئاتر حتی بیش از این است، چراکه می‌ تواند فرصت‌هایی برای آموزش و اطلاع‌رسانی نیز فراهم آورد.

در چند سال اخیر متأسفانه با همه مصائب و گرفتاری‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، برای اصحاب قلم و اندیشه و فرهیختگان عرصه هنرهای نمایشی سالهایی سخت بود. در سایه هولناک و مهیب این کم‌کاری و بیکاری ناخواسته، اهالی نجیب و شریف تئاتر نتوانستند آنچنان که شایسته و بایسته است بر صحنه تئاتر و در مقابل دیدگان مشتاق مخاطبان و تماشاگران گرانقدر که سرمایه اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند، بدرخشند که امیدواریم با حل این مشکل اساسی باز هم شاهد هنرنمایی هنرمندان این عرصه در جمع عموم مردم هنر دوست باشیم.

اینجانب به عنوان خدمتگزاری از مردم فرهنگ دوست و هنرمند دیار دارالملک قهستان بزرگ، پایتخت زعفران و زرشک جهان، شهر قائن و اعضای همیشه همراه و هنردوست شورای شهر، ضمن آرزوی توفیقات روزافزون برای همه دست اندرکاران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، از عموم برگزارکنندگان این رویداد هنری، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و همکاران ارزنده شان در معاونت هنری، ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائنات و همکاران سخت‌کوش و کوشای شان و همچنین به ویژه از هنرمندان ارجمند و هیات محترم داوران که با حضور پرفروغ خود بر تلالو و تعالی آن افزوده‌اند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرده وتوسعه و تعالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی به‌ویژه استان خراسان جنوبی و شهرستان قائنات را از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.