در حال بارگذاری ...
اجرای نمایش خیابانی « قوچ آسمانی» در نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی

اجرای نمایش « قوچ آسمانی» با طراحی و کارگردانی حسین عباس زاده

نمایش « قوچ آسمانی» با طراحی و کارگردانی حسین عباس زاده همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و کتب قرآنی در شهرستان بیرجند و در حسینه ی جماران این شهر هرشب ساعت ۲۱ اجرا می شود.

نمایش « قوچ آسمانی» با طراحی و کارگردانی حسین عباس زاده همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و کتب قرآنی در شهرستان بیرجند و در حسینه ی جماران این شهر هرشب ساعت 21 اجرا می شود.

 

این نمایش کاری از گروه نمایشی پاتوغ بیرجند بوده که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دفتر قرآن و عترت و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تولید و اجرا می شود.

کارگردان این نمایش گفت:در این اثر به بخش هایی از زندگی حضرت ابراهیم (ع) اشاره می شود و در نهایت  به داستان قربانی شدن حضرت اسماعیل و قوچ آسمانی ختم می شود .


عباس زاده در مورد شیوه ی اجرایی اثر اضافه کرد: در شیوه ی اجرایی سعی شده تا با نگاهی به نقالی و پرده خوانی و عناصر تعزیه فرم ها و تصاویری خلق شود تا برای مخاطب جذابیت لازم را داشته باشد و هم ویژگی های یک اثر خیابانی را شامل شود .در این نمایش تابلوهای نقاشی  که  از زندگی حضرت ابراهیم ترسیم شده  بر غنای تصویر سازی بازیگران  می افزاید .

 

در این نمایش حجت دلاورنیا و سجاد مُشرفی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته و از دیگر عوامل می توان به مهدی زحمتکش به عنوان نوازنده ضرب باستانی-بلقیس افضلیان به عنوان طراح و ترسیم تابلوهای نقاشی نمایش و محسن ملک آبادی به عنوان سرپرست گروه نمایشی پاتوغ بیرجند اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است اجرای این نمایش از 28 اردیبشت ماه 1398 آغاز شده و علاقه مندان می توانند تا 1 خرداد ماه هر شب ساعت 21 در محوطه ی ورودی حسینیه جماران-نمایشگاه قرآن و کتب قرآنی از این نمایش دیدن نمایند.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران