در حال بارگذاری ...
...

به کارگردانی مشترک محمد نخعی و مرتضی عابدیان

نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت» در طبس اجرا شد

اجرای نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی مشترک محمد نخعی و مرتضی عابدیان هفدهم خرداد ماه در سطح شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی مشترک محمد نخعی و مرتضی عابدیان با موضوع دفاع مقدس، هفدهم لغایت بیستم خرداد ماه در مناطق مختلفی از شهرستان طبس همچون مزار شهدای گمنام طبس، ورودی باغ گلشن طبس، پارک خطی شهید صدوقی و محوطه آستان مقدس حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس اجرا خواهد شد.

نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت» داستان یک راننده کامیون و یک رزمنده مسیحی است که هر دو به شهادت رسیده اند. در ادامه این دو با دیدن یک تابوت خالی برای برگشتن جنازه خود چالشی را تجربه می‌کنند.

به گفته‌ی کارگردان این نمایش این متن با توجه به این که شاید نگاه کمتری به این قشر از شهدا و خانواده آن‌ها می‌شود انتخاب شده و طی یک روند سه ماه تمرین، آماده اجرا شد.

این نمایش اجراهای خود را از هفدهم خرداد ماه هرشب ساعت ۲۰ در مناطق مختلف شهرستان طبس آغاز کرده و با توجه به زمان کوتاه نمایش، هر شب در دو سانس و دو مکان مختلف اجرا شد که با توجه به استقبال و درخواست اجرا، احتمال تمدید آن نیز هست.

در این نمایش محمد صادق خطیبی، فرهاد تقوی، مرتضی عابدیان، مجتبی فعال‌کاری به عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند و از عوامل اجرایی نیز می‌توان به مشاور کارگردان: رضا کاظم زاده، منشی صحنه: فاطمه باقری، طراح صحنه: محمد نخعی، گریم: نسرین احسانی، موسیقی: محمد نخعی، طراح نور: سیدعلی اصغر موسویان، عکاس: زینب خطیبی، طراح پوستر: جواد سعیدی اشاره کرد.