در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با علی اکبر شریف زاده مطرح شد

نگاهی به کارنامه تئاتر و اجراهای نمایش زمستان 1402 در قاینات

علی اکبر شریف زاده کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات با تشریح فعالیت‌های هنری در عرصه نمایش در زمستان ۱۴۰۲، اظهار امیدواری کرد با توجه به درخواست‌های ثبت شده برای اجراهای عموم و نمایش‌های در حال تمرین در این شهرستان، روزهای پرباری را در عرصه نمایش در شهرستان قاینات خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ علی اکبر شریف زاده کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات و از هنرمندان و بازیگران تئاتر این شهرستان با ارزیابی مثبت اجراهای عمومی و روند رو به رشد تئاتر در شهرستان در سالی که گذشت، به تشریح فعالیت هنرمندان تئاتر این شهرستان در زمستان 1402 پرداخت.

شریف‌زاده در آغاز با تشکر از همه هنرمندان عرصه نمایش این شهرستان گفت: نمایش طنز «دقیقا کجایی» به نویسندگی و کارگردانی زهرا صرافیان و به همت گروه نمایش فلق قاین و انجمن هنرهای نمایشی که از 18 بهمن ماه اجراهای خود را آغاز و تا 27 بهمن ماه در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین به روی صحنه رفت و با استقبال خوب تماشاگران و علاقه مندان رو برو شد.

نمایش «دقیقا کجایی» روایتی از پدر و مادری است که در جستجوی فرزند گمشده‌شان هستند و در این بین، به برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل آسیب‌های فضای مجازی، زباله گردی، فاصله بین والدین و فرزندان، عدم توجه مردم به پاکیزگی محیط شهری، تنهایی فرزندان و در نهایت موضوع فرزندآوری با زبان طنز می‌پردازد.

از بازیگران نمایش «دقیقا کجایی» می‌توان به محمود رزوینی، زهرا صرافیان، بتول سالاری، امیر آذخ و آرمین مفیدی اشاره کرد و از عوامل اجرا نیز به صابر رنجبر بعنوان مسئول نور و صدا، ابوالفضل مهدوی کیا و مائده شوشتری بعنوان انتظامات و مسعود رونقی به عنوان سرپرست گروه نام برد.

کارشناس امور هنری شهرستان قاینات ادامه داد: در راستای گرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر در شهرستان نیز نمایش طنز «نذر زائر» به نویسندگی حسن حسینی و کارگردانی محمد رضا اکرمی و با بازی علی آسایی، وحید سرباز و محمد رضا اکرمی به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر و جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهر خضری و دهستان کرغند به روی صحنه رفت که با استقبال با شکوه مردم این منطقه اجرا شد.

شریف زاده در ادامه تشریح فعالیت‌های نمایشی این شهرستان گفت: سه شنبه 8 اسفند ماه، نمایش «ویزیت الهی» به همت گروه نمایش اسپیدار شهر خضری دشت بیاض و نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمبلوک به مناسبت نیمه شعبان میلاد حضرت مهدی موعود (عج ) اجرا شد.

نمایش «ویزیت الهی» به نویسندگی حسن حسینی و کارگردانی محمد رضا اکرمی و بازیگری ابوالفضل قنبری، وحید سرباز، علی آسایی، محمد رضا اکرمی در هنگ مرزی گزیک اجرا شد.

شریف زاده با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان و اهمیت نسل جدید و تربیت جوانان برای حضور در عرصه‌های بزرگتر تئاتر افزود: چهارشنبه 23 اسفند ماه نیز جشنواره تئاتر دانش‌آموزی مقطع متوسطه دوم خواهران از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان قاینات با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور گروه‌های شرکت‌کننده در تماشاخانه آفتاب قاین برگزار شد که این دوره با حضور دو نمایش «سیب» به کارگردانی زهرا صرافیان و نمایش «راه بلوط» به کارگردانی آمنه تقوی از دبیرستان‌های فرزانگان و نمونه فدک با حضور مسعود رونقی، علی اکبر شریف زاده و سید محمد تقی خبازی به عنوان اعضای هیات داوران این جشنواره برگزار شد.

شریف زاده در ادامه گفت: به رسم همه ساله در همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ با هدف شاد باش سال نو و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، جشن نوروز در قالب کاروان شادی با حضور هنرمندان شهر قاین با اجرای نمایش و موسیقی محلی به همت گروه نمایش آتش و به سرپرستی و کارگردانی صابر رنجبر، همکاری انجمن هنرهای نمایشی و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر قاین با استقبال شهروندان گرامی در سطح شهر قاین برگزار شد.

علی اکبر شریف زاده در پایان به تشریح نشست صمیمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات با هنرمندان در روز جهانی تئاتر پرداخت و گفت: سه شنبه 7 فروردین، نشست صمیمی جمعی از فعالان تئاتر شهرستان به مناسبت روز جهانی تئاتر با حضور برات پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و به همین مناسبت جشن هنری با حضور هنرمندان نمایش شهر خضری و مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمبلوک در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید کاوه خضری برگزار شد و اجرای نمایش «امید به کرامات» به نویسندگی حسن حسینی و کارگردانی محمد رضا اکرمی و ایفای نقش مجید سدیدی، مجید قنبری، محمد رضا اکرمی، امین میامی که به همت گروه نمایشی اسپیدار شهر خضری دشت بیاض آماده شده بود، از برنامه‌های این جشن هنری بود.




مطالب مرتبط

به کاگردانی امیر حسین شرکت

دور جدید اجراهای نمایش «مانیا» در بیرجند آغاز شد
به کاگردانی امیر حسین شرکت

دور جدید اجراهای نمایش «مانیا» در بیرجند آغاز شد

نمایش صحنه‌ای «مانیا» به کارگردانی امیر حسین شرکت و به قلم سید محمد حسین خراشادی زاده که در بهمن سال گذشته به مدت 10 شب به روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان روبرو شده بود، دور جدید اجراهای خود را از 6 اردیبهشت آغاز کرده و تا 20 اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان ...

|

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

نمایش صحنه‌ای «مانیا» با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی، کاری مشترک از گروه نمایشی اتللو و گروه نمایشی تاجمیر شهرستان بیرجند در 30 بهمن ماه 1402 پس از 10 شب اجرای عموم در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به پایان کار خود رسید

|

به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد
به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد

نمایش «استیک» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی مسعود رونقی با حضور علاقه مندان به هنر نمایش از 11 آذر ماه آغاز شد و تا 17 آذر ماه به مدت 7 شب در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین به روی صحنه خواهد رفت.

|

سومین نمایش بخش خیابانی هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

نمایش خیابانی «خونه‌ی مهربونی» در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اجرا شد
سومین نمایش بخش خیابانی هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

نمایش خیابانی «خونه‌ی مهربونی» در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اجرا شد

در ادامه اجراهای نمایش هفدهمین جشنواره تئاتر استانی، نمایش خیابانی «خونه ی مهربونی» به کارگردانی صالح رنجبر از شهرستان قاینات به‌عنوان سومین اجرای نمایش خیابانی حاضر در جشنواره اجرا شد.

|

نظرات کاربران