در حال بارگذاری ...
معرفی نمایش‌های حاضر در شانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی

نمایش «هوا بس ناجوانمردانه شرجی است» به کارگردانی مسعود رونقی

نمایش «هوا بس ناجوانمردانه شرجی است» به نویسندگی صادق فرهمند و کارگردانی مسعود رونقی کاری از گروه نمایش فلق شهرستان قائنات با موضوع دفاع مقدس در این دوره از جشنواره شرکت دارد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش «هوا بس ناجوانمردانه شرجی است» به نویسندگی صادق فرهمند و کارگردانی مسعود رونقی کاری از گروه نمایش فلق شهرستان قائنات با موضوع دفاع مقدس در این دوره از جشنواره شرکت دارد که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از دوم لغایت هفتم آذرماه 1396 و در آذرماه 1400 در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس به روی صحنه رفته بود و در آذرماه 1401 نیز چندین اجرای خصوصی را به صحنه برد.

نمایش داستان زن و مرد میان‌سالی را روایت می‌کند که به نیت گرفتن حاجت خود برای بچه‌دار شدن از امام حسین (ع) راهی کربلا می‌شوند و در این میان براثر انفجار دریکی از بازارهای کربلا، مرد داستان زخمی و به کما می‌رود. در کما شاهد وقایعی است که در زمان جنگ تحمیلی در خاک عراق گذرانده است.

در این نمایش زهرا صرافیان،مسعود رونقی،مجید قائم پناه،اکبر کارگر و ایمان اسماعیلی به‌عنوان بازیگر و جواد پیش جو،مجتبی شهابیگی،یونس رونقی،امیر مسعود شهابیگی،سعید مختاری،سینا مختاری و علی‌اکبر شریف‌زاده  به‌عنوان عوامل صحنه همکاری دارند.

شایان‌ذکر است در شانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی طی فراخوان اولیه جشنواره، 15 متن به دبیرخانه ارسال و پنج اثر در مهلت مقرر به مرحله داوری رسید که نتایج داوری در اختتامیه اعلام خواهد شد.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان، ساعت 17:30 روز دوشنبه 21 آذرماه جاری با حضور دکتر نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات ایثار بیرجند برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

کاظم نظری، در سفر به بیرجند، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های هیئت‌مدیره انجمن نمایشی خراسان جنوبی، وعده داد که در راستای حل مشکلات و رفع موانع هنر نمایش در این استان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

|

به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد
به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد

نمایش «استیک» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی مسعود رونقی با حضور علاقه مندان به هنر نمایش از 11 آذر ماه آغاز شد و تا 17 آذر ماه به مدت 7 شب در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین به روی صحنه خواهد رفت.

|

مهدی رحیمی خراشاد خبر داد

پایان کارگاه دوره آموزش مقدماتی بازیگری در شهرستان قاینات
مهدی رحیمی خراشاد خبر داد

پایان کارگاه دوره آموزش مقدماتی بازیگری در شهرستان قاینات

مهدی رحیمی خراشاد رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: در گام دوم نهضت آموزش تئاتر در استان خراسان جنوبی با محوریت آموزش منجر به تولید، کارگاه آموزش مقدماتی بازیگری با حضور 27 نفر از علاقه‌مندان به هنر بازیگری و تئاتر و تدریس مسعود رونقی در شهرستان قاینات ...

|

نظرات کاربران