در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزار می‌شود

با اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان در تاریخ دوشنبه ۲۱ آذرماه جاری با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی، اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان، دوشنبه 21 آذرماه برگزار می‌شود. علی فرخنده گفت: «شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در سال 1401 در راستای خلق تجربه‌های نوین در عرصه هنرهای نمایشی با نگاه نو و خلاق، با تأکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و با نگاه به چشم‌انداز تولیدات یک‌ساله هنرمندان تئاتر استان برگزارشده است«.

او ادامه داد: «گسترش فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و موضوعات مرتبط با مفاهیم دینی، قرآنی و نماز، عفاف و حجاب، امر به معرف و نهی از منکر، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، کودکان کار، زن و خانواده، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و توجه به فرهنگ‌عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان از محورهای این جشنواره بود«.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: «طی فراخوان اولیه جشنواره، 15 متن به دبیرخانه ارسال و پنج اثر در مهلت مقرر به مرحله داوری رسید که نتایج داوری در اختتامیه اعلام خواهد شد«.

فرخنده در پایان گفت: «اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی، ساعت 17:30 روز دوشنبه 21 آذرماه جاری با حضور دکتر نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات ایثار بیرجند برگزار می‌شود.»




نظرات کاربران