در حال بارگذاری ...
حسین یوسفی کارگردان نمایش «ملک سلیمان»

سال 1401 را با همتی مضاعف در هیئت‌مدیره و صحنه نمایش آغاز خواهیم کرد

حسین یوسفی عضو هیئت‌مدیره موسسه انجمن هنرهای نمایشی و کارگردان نمایش «ملک سلیمان» که در سال ۱۴۰۰ توانست با این نمایش در تمامی مراحل جشنواره تئاتر سنگر شرکت کرده و در مرحله‌ی کشوری این جشنواره با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی، برای طراحی صحنه این نمایش در دومین دوره کشوری این جشنواره تقدیر شد.

یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی گفت: جا دارد آغاز سده‌ای جدید و سال نو شمسی را به‌تمامی هنرمندان و هنردوستان به‌خصوص هنرمندان فعال در عرصه‌ی هنرهای نمایشی که خالصانه برای پیشبرد این هنر مقدس و نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به مردم و جامعه تلاش می‌کنند را تبریک گفته و آغازی نو را برای همه‌ی این هنرمندان در عرصه‌ای که مشغول به فعالیت هستند را خواستارم.

عضو هیئت‌مدیره موسسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی در رابطه با برنامه‌های این موسسه برای سال جدید اذعان کرد:تمام تلاش هیئت‌مدیره موسسه بر آن است تا بتوان اقتصاد تئاتر را در استان رونق بخشید. اقتصادی که با تمام کاستی‌هایی که داشت و هرآن چه که بود،با شیوع ویروس کرونا،تقریبا رو به تعطیلی نهاد و حالا با کاهش محسوس همه‌گیری،برنامه‌های این موسسه و هیئت‌مدیره به‌خصوص مدیرعامل جدید این موسسه مهدی رحیمی بر آن است تا سال جدید،سالی همراه با اجراهای عموم گسترده و درعین‌حال با درآمد کافی برای هنرمندان این عرصه باشد. تسهیل اجراهای عموم و برگزاری جشنواره‌هایی در سطح استان برای تمامی قشرهای فعال تئاتری ازجمله نویسندگان که در برخی برهه‌ها در استان ما مظلوم واقع‌شده و از اقتصاد تئاتر منفعتی نمی‌برند را در اولویت‌های اول تصمیمات خود قرار دهیم.

کارگردان نمایش «ملک سلیمان»در خصوص دومین جشنواره سنگر و حضور این نمایش در این جشنواره عنوان کرد:این نمایش که کار مشترک تیپ و سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی است،به سفارش بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی آماده شد. دومین جشنواره منطقه‌ای «تئاتر سنگر» ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح در بخش‌های «تئاتر صحنه‌ای» و «تئاتر خیابانی» در سه بخش استانی،منطقه‌ای و کشوری برگزار شد.هدف از این جشنواره بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس،شناسایی نخبگان تئاتر نیروهای مسلح استان،افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی وضع تئاتر در نیروهای مسلح است.نمایش خیابانی «مجروحیت روحیه‌بخش» از یگان ویژه انتظامی و تئاتر صحنه‌ای «ملک سلیمان» از تیپ ٣ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع)،به‌عنوان آثار برگزیده جشنواره «تئاتر سنگر» استان خراسان جنوبی انتخاب و جهت شرکت در مرحله منطقه‌ای جشنواره به استان خراسان‌ شمالی ارسال شدند.آثار رسیده در یک مرحله با حضور ۳ داور مورد داوری قرار گرفتند و از بین گروه‌های تئاتر برتر استان‌های خراسان رضوی،خراسان جنوبی،خراسان شمالی و سمنان،تئاتر «ملک سلیمان » به کارگردانی و نویسندگی این‌جانب از استان خراسان جنوبی به‌عنوان اثر برتر در بخش تئاتر صحنه‌ای معرفی و به مرحله‌ی کشوری این جشنواره معرفی شد.

در اختتامیه دومین دوره جشنواره کشوری «تئاتر سنگر» که در تالار رودکی برگزار شد،هنرمندان برگزیده یگان‌های نظامی معرفی و تجلیل شدند که هیئت‌داوران با اهداء لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی از طراح صحنه نمایش «ملک سلیمان»،حسین یوسفی از تیپ ۳ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع)از خراسان جنوبی تقدیر نمود.

نمایش ملک سلیمان روایت ایثار و شهادت با نگاه به زندگی جانبازی است که قصد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دارد.

یوسفی افزود:در این نمایش حسین یوسفی،قائم بابایی نیا،علیرضا شیبانی به‌عنوان بازیگر و محمد محمودآبادی،علیرضا علیزاده،رضا حسن‌پور،سید محمدحسین رحیمی،محمدجواد مجیدی،مهدی یکه خوانی به‌عنوان بازی‌ساز همکاری داشتند. طراحی صحنه و لباس این نمایش را نیز حسین یوسفی به عهده داشت و احسان محمودی به‌عنوان دستیار کارگردان با این گروه نمایشی همکاری داشت.

حسین یوسفی در پایان گفت: امیدوارم سال جدید برای تمامی گروه‌های نمایشی در سطح استان سالی سرشار از موفقیت در تمامی جشنواره‌ها و اجراهای عموم باشد و برای گروه نمایشی ما، گروه نمایش چلیپا نیز شروعی موفق و قوی‌تر از هرسال باشد.




نظرات کاربران