در حال بارگذاری ...
اجرای عموم رادیو تئاتر راه‌یافته به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

رادیو تئاتر «ساندی» در بیرجند به روی صحنه می‌رود

نمایش رادیویی «ساندی» به تهیه کنندگی و کارگردانی هانیه پیرامی که در واحد نمایش رادیو خراسان جنوبی در پاییز ۱۴۰۰ تولیدشده است و بعدازاینکه در مرحله اول سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی انتخاب شد برای اجرا به‌صورت رادیو تئاتر تغییر و تنظیم گردید؛ از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در آمفی‌تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند برای مخاطبین این نمایش رادیویی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش رادیویی «ساندی» که در واحد نمایش رادیو خراسان جنوبی در پاییز 1400 تولیدشده است و بعدازاینکه در مرحله اول سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی انتخاب شد، برای اجرا به‌صورت رادیو تئاتر تغییر و تنظیم گردید؛ از تاریخ 14 لغایت 18 بهمن‌ماه 1400 هر شب ساعت 18:30 در آمفی‌تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند برای مخاطبین این نمایش رادیویی اجرا خواهد شد.

پیرامی تهیه‌کننده و کارگردان این رادیو تئاتر در رابطه با حضور اثرش در جشنواره تئاتر سردار دل‌ها در شهرستان کرمان گفت: حضور در جشنواره سردار آسمانی، فارغ از جنبه‌ی رقابت و جنبه‌ی هنری که خود ارزشمند و باعث افتخار است، به لحاظ ادا کردن دینی که به آن قهرمان ملی و اسطوره‌ی اخلاق و شجاعت داریم نیز حائز اهمیت است.

پیرامی ادامه داد: هنرمندان زیادی از سراسر کشور در آن جشنواره شرکت کردند و برگزیده شدن در آن رقابت باعث افتخار تک‌تک اعضای گروه ما است. خوشبختانه این موضوع با استقبال و واکنش مثبتی از سوی جامعه هنری و رسانه‌ای استان مواجه شد و به ما انگیزه و پشت‌گرمی زیادی داده است و به همان نسبت مسئولیت و وظیفه‌ی ما برای ارتقا کیفی، اجرای بهتر و بهبود محتوایی آثار را بیشتر خواهد کرد.

کارگردان «ساندی» افزود: این نمایش در جشنواره تئاتر سردار آسمانی که اختتامیه آن در کرمان برگزار شد در چهار بخش موفق به کسب رتبه اول و یک بخش نیز رتبه دوم را از آن خود کرد. کسب رتبه اول بازیگری توسط فرشته بهمن‌زاده، کسب رتبه اول نویسندگی توسط منصوره عسکری، کسب رتبه اول کارگردانی و رتبه اول تهیه‌کنندگی توسط هانیه پیرامی و کسب رتبه دوم بازیگری توسط هادی رحیمی از افتخارات این اثر در جشنواره تئاتر سردار آسمانی است. نمایش «ساندی» در بخش‌های صدابرداری با حضور حمید صفی زاده و افکتوری با حضور احمد حسینی‌مقدم نیز نامزد کسب جایزه بود.

این نمایش رادیویی به نویسندگی منصوره عسکری دشت بیاض و تهیه‌کنندگی و کارگردانی هانیه پیرامی آماده‌شده است و در این نمایش رادیویی فرشته بهمن زاده- هادی رحیمی به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند و از دیگر عوامل این اثر می‌توان به صدابردار: حمید صفی زاده، افکتور: احمد حسینی مقدم، مدیر تولید: حامد بیجاری اشاره نمود.

نمایش رادیویی «ساندی» حکایت دلدادگی دانشجوی جوانی از قوم پشتون به دختری از قوم هزاره است؛ اما داستان عشق آنان با اوضاع آشفته افغانستان و نفوذ داعش همراه می‌شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۴ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود که این نمایش جزو 12 نمایش رادیویی است که به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه‌یافته است.




نظرات کاربران