در حال بارگذاری ...
در اختتامیه چهاردهمین دوره

«هچل» و «اَرمائیل» از خراسان جنوبی به دبیرخانه فجر معرفی شدند

دراختتامیه چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی که بعد از ظهر دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی برگزار شد، برگزیدگان این دوره از جشنواره استانی و گروه های نمایشی معرفی شده به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجرمعرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ دراختتامیه چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی که بعد از ظهر دوشنبه ساعت 14:30 با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره و گروه های نمایشی معرفی شده به دبیرخانه ی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجرمعرفی شدند. بس از تقدیر از هیات داوران این جشنواره آقایان امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی و تقدیر از هیات انتخاب آثار این جشنواره آقیان احمد عابدی، رضا عبدالهی، مسعود رونقی، حمید رضا سالمی و سید محمد حسین خراشادی زاده برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

از بین 6 گروه نمایشی راه یافته به مرحله مسابقه ی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، براساس رای هیات داوران متشکل از آقایان امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

موسیقی و پوستر و بروشور:

هیات داوران در این بخش هیچ انتخابی ندارد.

طراحی گریم:

هیات داوران لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان را در این بخش به خانم شهلا قربانی برای نمایش «همسایه آقا» اهدا می نماید.

طراحی لباس:

هیات داوران لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان را در این بخش به خانم ها زینب چمنی و نازنین دستگردی برای نمایش «زال سپید موی» اهدا می نماید.

طراحی صحنه:

هیات داوران لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان را در این بخش به آقای مجید قایم پناه برای نمایش «هچل» اهدا می نماید.

هیات داوران جایزه اصلی این بخش را شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان را به آقای میثم صدرا برای نمایش «اَرمائیل» اهدا می نماید.

بازیگری زن:

هیات داوران با بررسی آثار نمایشی این دوره از جشنواره بازیگران آثار زیر را بدون اولویت شایسته تقدیر دانسته ولوح تقدیر جشنواره و هدیه نقدی به ارزش 750 هزار تومان را به هریک از بازیگران اهدا می نماید:

خانم سمیه مودی برای بازی در نمایش «تپه لاله»

خانم مینا آجری برای بازی در نمایش «همسایه آقا»

خانم اسما ابوترابی برای بازی در نمایش «هچل»

خانم آوا شهنازی نیا برای بازی در نمایش «اَرمائیل»

هیات داوران در این بخش هیچ برگزیده ای ندارد.

بازیگری مرد:

هیات داوران با بررسی آثار نمایشی این دوره از جشنواره بازیگران آثار زیر را بدون اولویت شایسته تقدیر می داند ولوح تقدیر جشنواره و هدیه نقدی به ارزش 750 هزار تومان را به هریک از بازیگران اهدا می نماید:

شهاب قوی برای بازی در نمایش «هچل»

مرتضی عابدیان برای بازی در نمایش «همسایه آقا»

محمدصادق خطیبی برای بازی در نمایش «همسایه آقا»

تقدیر از روحیه گروهی بازیگران برای یک تجربه مشترک و گروهی برای بازیگران مرد نمایش «کمدی ارتفاعات»

هیات داوران در این بخش به عنوان بازیگر برگزیده؛ تندیس جشنواره، لوح تقدر و هدیه نقدی به ارزش 2 میلیون تومان را به آقای میثم صدرا برای بازی در نمایش «اَرمائیل» اهدا می نماید.

نویسندگی:

هیات داوران ضمن قدردانی از نویسندگان خوب کشورمان که آثارشان در این دوره از جشنواره توسط هنرمندان این خطه به روی صحنه رفته است  و تشکر از آقایان حسین کیانی و امید طاهری، در این بخش دو نمایشنامه ی «اَرمائیل» به نویسندگی علی حمیدیان فر و نمایش «هچل» به نویسندگی محسن رهنما را بدون اولویت به عنوان برگزیده اعلام و تندیس جشنواره ، لوح تقدیر وهدیه نقدی به ارزش 2 میلیون تومان را به هریک اهدا می نماید.

کارگردانی:

هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و هدیه ی نقدی به ارزش 1 میلیون تومان را به آقای رضا کاظم زاده برای کارگردانی نمایش «همسایه آقا» اهدا می نماید.

هیات داوران جایزه ی اصلی این بخش که شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه ی نقدی به ارزش 2 میلیون تومان است را مشترکا به دو نمایش 1- «اَرمائیل» به کارگردانی آقایان میثم صدرا و مهدی سبزاری  و 2- نمایش «هچل» به کارگردانی آقای معین قوی اهدا می نماید.

آثار برگزیده:

هیات داوران از میان آثار راه یافته به چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی بدون اولویت ، دو اثر نمایشی «هچل» و «اَرمائیل» را برای بررسی به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می نماید.

گفتنی است در راستای حمایت از تلاش کادر درمان استان و جلوگیری از اجتماع و انتقال ویروس کرونا، اختتامیه با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی و با پخش زنده در فضای مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی جشنواره (birjang.theater ) صورت گرفت.




نظرات کاربران