در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این که چهاردهمین جشنواره تئاتر استان 28 تا 30 آبان ماه 99 برگزار می شود، ادامه داد: برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به این که خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی با نگاه نو و خلاق و تاکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار از جمله اهداف این جشنواره است، خاطرنشان کرد: گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و نگاه به چشم انداز تولیدات یکساله هنرمندان تئاتر استان نیز در این جشنواره دنبال می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که موضوع نمایش های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن است، اضافه کرد: البته محورهایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و  توجه به فرهنگ عامه و ارزش های بومی، تاریخی و ادبی استان مورد تاکید جشنواره است.
به گفته زمزم با توجه به مقارن شدن جشنواره با چهلیمن سالگرد دفاع مقدس، آثاری که به این موضوع بپردازند به صورت ویژه از سوی ستاد جشنواره و نهادها و ارگان های مرتبط تقدیر خواهند شد.

وی یادآور شد: به گروه های راه یافته به جشنواره، بر اساس حجم دکور، لباس، تعداد بازیگران و عوامل اصلی نمایش و کیفیت آثار و به تشخیص ستاد برگزاری جشنواره تا سقف پنجاه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.
گفتنی است آخرین مهلت ثبت نام و تقاضای حضور در جشنواره 30 مهرماه 99 عنوان شده و بازبینی آثار از 20 آبان ماه آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند جهت مطالعه فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی khj.farhang.gov.ir مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران