در حال بارگذاری ...
به عنوان ششمین نمایش سیزدهمین جشنواره تئاتر

اجرای نمایش « زبان اصلی» در استان خراسان جنوبی

در آخرین اجرا از دومین روز جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی، نمایش « زبان اصلی» به عنوان ششمین نمایش در این جشنواره در سالن گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ در آخرین اجرا دومین روز از جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی،  نمایش « زبان اصلی» به عنوان ششمین نمایش در این جشنواره در سالن گلبانگ شهرستان بیرجند ساعت 18 به روی صحنه رفت.

اجرای نمایش«زبان اصلی» به نویسندگی رسول کاهنی و کارگردانی سمیه مودی پایان بخش دومین روز از اجراهای جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی بود. نمایش زبان اصلی روایت زندگی زوج های جوانی را به تصویر می کشد که بدون تلاش برای شناخت یکدیگر و مشکلاتی که دارند، سعی می‌کنند صورت مساله را پاک کنند. مشکلات زن و شوهرهای جوان و جزئیات زندگی زوج‌هایی که در ظاهر مشکل حادی با هم ندارد اما تفاوت عقاید، فرهنگ، شیوه زندگی و تفکراتشان با هم متفات است و نمی‌توانند به زبان مشترکی در زندگی با هم برسند. اختلاف زن و شوهر این نمایش از شکایت زن علیه همسرش و تقاضای طلاق وی آشکار می‌شود و در صحنه‌های مختلف نمایش، مخاطب شاهد دعوا و بگو مگوهای این دو در دادگاه است.

نمایش زبان اصلی با بازی سیمه مودی، آرمان رحمتی، ایمان گلرو و پوریا شکیبایی به روی صحنه سالن گلبانگ در سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی رفت .  حسین ابراهیمی به عنوان مشاور هنری -  ایمان گلرو به عنوان دستیار کارگردان- امیر عباس رجبیه به عنوان طراح صحنه- مهرداد غفوری به عنوان طراح نور و اپراتور اجرا -  سمیه مودی به عنوان طراح لباس-  بیتا نقاش به عنوان گریم -  احسان محمودی به عنوان عکاس و گرافیست - سید محمد موسوی به عنوان موسیقی  و  سعید مودی ، مهدی زواری، مصطفی مباشری به عنوان دستیاران صحنه این گروه نمایشی را همراهی کردند.

در ادامه جشنواره و در آخرین روز از سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی دو نمایش «هبوط» به نمایندگی از شهرستان قاین و «آبراکادابرا» به نمایندگی از شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهند رفت.

عکاس: مجتبی گرگی- سایت ایرنا




نظرات کاربران