در حال بارگذاری ...
با حضور بیش از 80 هنرور شامل بازیگر، راوی و ساربان

نمایش میدانی «روایت اربعین» در شهرستان سرایان اجرا شد

نمایش میدانی «روایت اربعین» با کارگردانی فرج‌اله نجف‌زاده، توسط هنرمندان کانون فرهنگی هنری خدام الحسین( ع ) مسجد میرهاشم و همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان سرایان در صحن امامزاده سلطان ابوالقاسم ( قاسم آباد ) بخش سه قلعه با حضور پور شور مردم عزا‌دار برگزار شد.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ نمایش میدانی «روایت اربعین» در باب برگشت اسرای اهل‌بیت (ع) از سرزمین شام تا به سرزمین کربلا صبح روز شنبه 28 مهرماه 98 توسط هنرمندان کانون فرهنگی هنری خدام الحسین (ع) مسجد میرهاشم و همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان سرایان در صحن امامزاده سلطان ابوالقاسم ( قاسم‌آباد ) بخش سه قلعه با حضور پور شور مردم عزا‌دار برگزار شد..

این نمایش میدانی برخلاف نمایش‌های دیگر که با صدای آهنگ‌دار خوانده می‌شوند به دلیل استفاده از بازیگران به‌صورت خواندن دیالوگ‌ها اجرا شد و گروه برای اجرای هر چه‌بهتر نمایش در روز اربعین حسینی بیش از 20 شب را اقدام به تمرین مستمر کردند.

هادی آمیا نویسنده این اثر درباره این نمایش گفت: نمایش میدانی «روایت اربعین» در باب برگشت اسرای اهل‌بیت(ع) از سرزمین شام تا به سرزمین کربلا است که در ابتدای روایت جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی به همراه غلام خود بر سر قبور شهدای کربلا و حضرت امام حسین(ع) حاضرشده و به سوگواری پرداختند. سپس در این هنگام کاروان اسرای اهل‌بیت(ع) پا به کربلا می‌گذارند و به عزاداری پرداخته و به تشریح مصائب خود در مسیر کربلا تا شام و بازگشت به کربلا می‌پردازند. 

نویسنده این نمایش میدانی همچنین افزود: نمایش میدانی «روایت اربعین» در یک زمین بایر اجرا شد که برای آماده‌سازی زمین آن دو روز درزمینه اجرای صحنه‌های لازم کار زیادی انجام گرفت و اجرای یک نمایش میدانی هزینه‌های مالی فراوانی دارد که نیازمند مساعدت مسئولان فرهنگی شهرستان سرایان است تا بتوانند اجرای بهتری را به نمایش بگذارند.

در نمایش میدانی «روایت اربعین» بیش از 80 هنرور شامل بازیگر، راوی، ساربان و سایر عوامل دیگر حضور پررنگی در اجرای این نمایش میدانی داشتند.

این نمایش میدانی توسط کودکانی و جوانان و نوجوانانی اجرا شد که برای نخستین بار پا به صحنه نمایش گذاشته بودند و قبلاً هیچ‌گونه تجربه‌ای از بازی در تعزیه و تئاتر نداشته‌اند و توانستند به نحو احسن کار خود را انجام دهند.

در این نمایش بازیگرانی همچون؛ مهدی سالمی، سعید آمیا، مهدی خالقی، محمود خالقی، محمد خجسته، مصطفی امانتی و... ایفای نقش کردند.




مطالب مرتبط

سال پر رونق تئاتر شهرستان سرایان

پایان اجراهای عموم نمایش «فریدون سه پسر داشت»
سال پر رونق تئاتر شهرستان سرایان

پایان اجراهای عموم نمایش «فریدون سه پسر داشت»

اجراهای عموم نمایش «فریدون سه پسر داشت» به نویسندگی سید فاضل وزیری محبوب و کارگردانی محمد صادق عظیمی که از 23 بهمن ماه 1402 در سالن کانون بعثت شهرستان سرایان آغاز شده بود پس از 12 شب به پایان رسید.

|

در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد
در راستای گسترش همدلی و مهربانی و با شعار یک شب- یک تئاتر- یک مدرسه

نمایش «قصه خوب خدا» در شهرستان سرایان اجرا شد

نمایش «قصه خوب خدا» کاری از گروه نمایش یاقوت شهرستان سرایان، به نویسندگی حمید رضا نعیمی و کارگردانی مجتبی جمعه گی اجراهای خود را از 30 دی ماه آغاز کرده است و این اجراها تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

|

نظرات کاربران