در حال بارگذاری ...
به همت گروه تعزیه خوانی هیئت عاشقان اهل بیت(ع) معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

٣ مجلس تعزیه حضرت علی(ع) در بیرجند برگزار شد

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای تعزیه خوانی شهادت حضرت علی(ع) به همت گروه تعزیه‌خوان «عاشقان اهل بیت(ع)» در مرکز استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ سیدعلی زمزم با اعلام این خبر بیان داشت: این مراسمات در راستای برنامه‌های ماه مبارک رمضان این اداره کل در شب ٣١ اردیبهشت ماه ٩٨ در مهر شهر انتهای بلوار همت و شب ١ و ٢ خرداد ماه سال جاری به ترتیب در پارک شعبانیه و حسینیه موسی بن جعفر (ع) ساعت ٢١در شهرستان بیرجند برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: متن تعزیه خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت بیش از  ١٥ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا می‌شود.

 

معاون امور هنری این اداره کل بیان کرد: در اجرای مجالس یادشده سید هادی حسینی، مهدی حمزه‌ای، اسماعیل راست‌پور، محمود حمزه‌ای، محمود تقی‌زاده، علیرضا محمدی، سیدابوالفضل حسینی، حجت دلاوریان، محمدمهدی محمدی و عامری‌نیا به سرپرستی صادق شهابادی شبیه خوانی می‌کنند.

 

زمزم با اشاره به اینکه تعزیه یکی از هنرهایی است که به آن سوگواره نیز می‌گویند یادآور شد: غم نامه یا سوگ نامه بیان تصویری و نمایشی از شرح بلایا و مصائبی که بر اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین(ع) و یاران با وفایش گذشته است.

 

وی افزود: تعزیه، رادمردی، دلاوری، حماسه‌سازی در راه دین و از همه مهمتر ظلم ستیزی آن امام همام و یارانش را نمایش می‌دهد و در نقطه مقابل پستی و زبونی ستمکاران خونخوار وبی‌رحمی و شقاوت و عاقبت ظالم که جز پیروزی حق بر باطل نیست را برای عموم به نمایش می‌گذارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران