در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی

فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی منشر شد

ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی با هدف اعتلای هنر تئاتر و در راستای گسترش و توسعه ی این هنر ارزشی و به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی از طریق تاکید براجراهای عمومی و افزایش مخاطبان تئاتر و نیز رشد کیفی آثار نمایشی درجریان اجراهای متعدد و متعاقبا معرفی بهترین آثار نمایشی به دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر فجر ،سیزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی را در" آبان ماه۱۳۹۸" برگزار می کند.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی با هدف اعتلای هنر تئاتر و در راستای گسترش و توسعه ی این هنر ارزشی و به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی از طریق تاکید براجراهای عمومی و افزایش مخاطبان تئاتر و نیز رشد کیفی آثار نمایشی درجریان اجراهای متعدد و متعاقبا معرفی بهترین آثار نمایشی به دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر فجر ،سیزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی را برگزار می کند.

 

ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره:

1-آن دسته از گروههای تئاتر صحنه ای که درفاصله ی زمانی پایان آبان ماه 1397  تا پایان مهرماه 1398 حداقل 5 اجرای عمومی داشته باشند، می توانند متقاضی حضور در سیزدهمین جشنواره تئاتر استان باشند.

تبصره1-1:

دریافت تعهد اجرای عمومی از گروهها ی متقاضی به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال 1398 به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

2-تنها ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی  جهت شرکت در جشنواره تئاتر استان ، درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر در درگاه جامع سایت ایران تئاتر باذکردقیق زمان و مکان اجرای عموم می باشد.

3-بخش رقابتی"مسابقه"جشنواره که برگزیدگان آن پس از مرحله ی ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه ی جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد صرفا اختصاص به آثار و نمایش نامه های ایرانی دارد.

تبصره 1-3: متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر ،نوع اقتباس و بااخذ مجوز از نویسنده یاناشر و مترجم -    به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود -می توانند در بخش رقابتی حضور پیدا کنند.

4-ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر برای اجرای عموم و شرکت در جشنواره تئاتر استانی 1398 از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی و ضروریست.

5- هرکارگردان مختار است که با یک اثر نمایشی و با انتخاب یکی ازشیوه های موجود متقاضی حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر باشد."شیوه اول و شیوه ی دوم"

 

شیوه اول:

ازطریق جشنواره استانی  و حضور دربخش برگزیدگان جشنواره های استانی

شیوه دوم:

ارسال تقاضای مستقیم اثر برای حضور در یکی از بخشهای مختلف صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر فجر

6-نمایش های ارایه شده نباید قبلا توسط همان گروه در هیچکدام از جشنواره های استانی پیشین شرکت کرده باشند.

7-بازبینی آثار نمایشی متقاضی حضور در جشنواره در زمان تعیین شده از سوی دبیرخانه که هفته ی اول آبان ماه خواهد بود به یکی از2 روش داوری: حضوری یا بازبینی فیلم،  براساس تقاضای گروه انجام خواهد شد.

8-به هریک از آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره استانی حمایت مالی به عنوان کمک هزینه ی ورود به جشنواره اعطا خواهد شد.

9-چنانچه در هر مرحله از جشنواره از انتخاب آثار تا برگزاری نهایی–تخلفی در هرکدام از موارد ذکر شده برای شورای سیاست گذاری جشنواره اثبات گردد گروه متخلف از حضور در جشنواره یا مراحل بالاتر منع خواهد شد.

مدارک مورد نیاز:

 متقاضیان حضور در جشنواره لازم است مدارک ذیل را حداکثر تا تاریخ 30/7/98 به دبیرخانه جشنواره  تئاتر استان مستقر دراداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمایند.

الف:فرم تکمیل شده شرکت درجشنواره و خلاصه سوابق کارگردان

ب:یک نسخه متن تایپ شده نمایش نامه به انضمام فایل وورد  به همراه مجوز کتبی نویسنده

ج:یک حلقه لوح فشرده با کیفیت از اجرای عمومی نمایش در شهرستان

بخش مسابقه جنبی:

آثاری که در بستر داستانی خود به فرهنگ بومی یا موضوعاتی چون ایثار و شهادت و و یا شعار سال بپردازند دراین بخش دراولویت خواهند بود.

بخش مسابقه نما یش نامه نویسی:

علاقه مندان متقاضی دراین بخش می بایست 3 نسخه از آثار خودرا درقالب وورد با فونت 14 میترا به صورت پرینت شده و به همراه یک حلقه سی دی حاوی متن مورد نظر  ارایه دهند.

دراین بخش فقط نویسندگان بومی امکان حضور داشته و هرنویسنده می تواند حداکثربا 3 اثر در رقابت این بخش شرکت نماید.نویسندگان متقاضی دراین بخش درانتخاب موضوع آزاد می  باشند.

دبیرخانه جشنواره از 3 اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد اورد و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان جنوبی از10 اثر انتخابی هیات داوران کتابچه ی نمایش نامه های منتخب سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر چاپ خواهد شد.

 

تقویم اجرایی جشنواره :

مهلت ثبت نام و تکمیل فرم : حداکثر تا پایان مهرماه 1398

اعلام جدول و شروع بازبینی:"مهلت ارسال فیلم یا درخواست بازبینی حضوری "حداکثر تا دهم آبان ماه 1398  می باشد.
برگزاری جشنواره:22 لغایت 24 آبان ماه 1398

محل برگزاری جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

نشانی دبیرخانه جشنواره  :
استان خراسان جنوبی – بیرجند – خیابان شهید محلاتی ، حدفاصل توحید ومدرس ، اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان جنوبی

 دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتراستان تلفن تماس :  32323273-  5  و32229964




نظرات کاربران