در حال بارگذاری ...
در شب شهادت حضرت زهرا(س)

نمایش آئینی «زیر همین سقف» شهرستان سرایان به صحنه رفت

مسئول گروه نمایشی کانون خدام الحسین سرایان گفت: تئاتر، تنها یک اجرای نمایشی از داستان نیست بلکه تلفیقی از معرفت و آگاهی هاست. تئاتر بازگو کننده ی ناگفته ها به شکلی هدفمند و گیرا ست.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، هادی آمیا گفت: نمایش آئینی زیر همین سقف، وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) جهت جانشینی و خلافت بعد از پیامبر در سقیفه بنی ساعده و در ادامه شهادت حضرت فاطمه (س) را روایت می‌کند.
او افزود: تئاتر، تنها یک اجرای نمایشی از داستان نیست بلکه تلفیقی از معرفت و آگاهی هاست. تئاتر بازگو کننده‌ی ناگفته ها به شکلی هدفمند و گیراست. وقتی به تماشای یک اجرای نمایشی خوب می نشینید، نه تنها با موضوع داستان آشنا می شوید، بلکه هم زمان با تمام وجود، با آن ارتباط نزدیک برقرار می‌کنید.

مسئول گروه نمایشی کانون خدام الحسین سرایان در ادامه گفت:نمایش «زیر همین سقف» با هنرمندی 20 نفر از فعالان نمایشی شهرستان به روی صحنه رفت

هادی آمیا افزود :  نمایش آئینی زیر همین سقف، وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) جهت جانشینی و خلافت بعد از پیامبر در سقیفه بنی ساعده و در ادامه شهادت حضرت فاطمه (س) را روایت می کند.

مسئول گروه نمایشی کانون خدام الحسین سرایان با گلایه از عدم حمایت مسئولین از هنر تئاتر شهرستان گفت: برای آماده سازی این تئاتر با مشکل جدی مکان مناسب تمرین و سالن اجرا روبرو شدیم که امیدواریم مدیران شهرستان به خاطر مظلومیت ائمه و مقام حضرت زهرا(س) از این گونه فعالیت ها حمایت نمایند.

 وی خاطر نشان کرد: این گروه با تکیه بر توانایی های هنرمندان خود و با اتکا بر داشته هایش توانسته است در مدت قریب به چهار سال از ثبت رسمی کانون دو نمایش میدانی و دو تئاتر صحنه ای را به صورت حرفه ای به روی صحنه ببرد.

نویسنده «زیر همین سقف»رسول شاکرین است و این کار با همکاری انجمن هنرهای نمایش شهرستان سرایان و کانون فرهنگی هنری خدام الحسین شهرستان سرایان به روی صحنه رفت.




نظرات کاربران