در حال بارگذاری ...
برای آمادگی اجرای عموم و حضور در دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «سه چهار روزی که امیر خونه نبود» به صحنه می‌رود

نمایش « سه چهار روزی که امیر خونه نبود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی مشترک سید محمد موسوی و ابوالفضل حسنی مقدم در حال آماده سازی برای اجرای عموم و حضور در جشنواره ی استانی است.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، نمایش «سه چهار روزی که امیر خونه نبود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی مشترک سید محمد موسوی و ابوالفضل حسنی مقدم در حال آماده سازی برای اجرای عموم و حضور در جشنواره ی استانی است.  

موسوی که حدود 10 سال به فعالیت جدی در حوزه تئاتر می پردازد و در کارنامه اش ، حضور در جشنواره ی بین المللی کودک و نوجوان اصفهان با نمایش خورشید و حسنک، حضور درجشنواره ی بین المللی فجر با نمایش خیابانی  مترسک و چندین جشنواره ی استانی و اجراهای عمومی را دارد ؛ هدف از انتخاب این متن را علاقه به گونه ی رئال، دغدغه های کارگردان و فضای مناسبی که به کارگردان برای پیاده کردن ایده های نو می دهد ، دانست.

حسنی مقدم، لیسانس تلویزیون و هنرهای دیجیتال ، دیگر کارگردان این نمایش که پیش از این ، شرکت در جشنواره ی استانی در سال 1394 به عنوان کارگردان و بازیگر ، شرکت در جشنواره های تئاتر دانشجویی از سال 1390 تا 1394 و اجرای عموم نمایش خاطرات جنی که دوست داشت آدم شود در بیرجند و چندین نمایش های دانشجویی در دامغان  را در در سابقه ی هنری خود دارد اضافه کرد: در ابتدا هدف از اجرای نمایش، اجرای عمومی  و در صورت راهیابی به جشنواره استانی،  حضور در آن جشنواره است.

 حسنی مقدم افزود : این نمایش زندگی زنی را نشان می دهد که در میان ما ، همانند آن افراد  بسیاری زندگی می کنند و دریغ از درک ما؛  از رنجی که این مادران می کشند و این فقط گوشه ای از این درد هاست که به روی صحنه کشیده می شود.

موسوی اضافه کرد : تئاتر برای ما زندگیست و این بزرگترین ویژگی آن است که می‌توان زندگی های زیادی را در آن به تصویر کشید. موسوی در ادامه مهم ترین دغدغه ی یک کارگردان برای اجرای نمایشش را بودجه دانست. اگر بودجه ی کافی برای بر پا کردن نمایش باشد،  مطمئنا اجراها بیشتر و با کیفیت تر خواهد شد و همچنین داشتن دغدغه ی کار کردن به دور از هر فشار و حاشیه ای باعث می شود کارگردان فقط و فقط دغدغه ی کارگردانی داشته باشد؛  نه طراحی صحنه و موسیقی و طراحی لباس و نور. متأسفانه عموما در بیرجند تمامی این وظایف به عهده ی یک نفر است که این ما را از فضای حرفه ای تئاتر دور می سازد.

موسوی  تاکید کرد: ما چندین گروه حرفه ای موسیقی یا حرفه ای طراحی صحنه و نور و لباس نداریم و متاسفانه همه به دنبال بازیگری  یا کارگردانی هستند . در پایان حسنی مقدم بر پایی دوره‌های آموزشی در این زمینه ها را برای ارتقا سطح تئاتر استان لازم و ضروری دانست .




نظرات کاربران