در حال بارگذاری ...
با اعلام نفرات برتر سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

«زبان اصلی» و «نمایش آبراکادابرا» به دبیرخانه تئاتر فجر معرفی شدند

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استان، با حضور مسئولان برگزار و نفرات برتر این جشنواره تجلیل شدند. سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خراسان جنوبی از ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد. در سیزدهمین جشنواره تئاتر استان از بین ۱۳ کار متقاضی برای حضور در سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، ۱۱ اثر مورد بازبینی قرار گرفت و از این تعداد هشت نمایش به دبیرخانه جشنواره برای رقابت نهایی معرفی شدند.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استان، با حضور مسئولان برگزار و نفرات برتر این جشنواره تجلیل شدند. سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خراسان جنوبی از ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد. در سیزدهمین جشنواره تئاتر استان از بین ۱۳ کار متقاضی برای حضور در سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، ۱۱ اثر مورد بازبینی قرار گرفت و از این تعداد هشت نمایش به دبیرخانه جشنواره برای رقابت نهایی معرفی شدند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش طراحی پوستر و بروشور، لوح تقدیر به طراحی پوستر زیر سایه نارنج کار احسان محمودی تعلق گرفت، تصریح کرد: در بخش طراحی صحنه، محمد کاظمی برای نمایش‌ هبوط از شهرستان قاین و میثم صدرا برای نمایش هئوروتات از بیرجند تقدیر شدند.نمایش‌های زبان اصلی اثر عباس رجبیه و هئوروتات اثر میثم صدرا برگزیده بخش طراحی صحنه شدند.

زمزم با اشاره به اینکه برگزیده بخش طراحی لباس نیز به نمایش هئوروتات با طراحی لباس زهرا دلیر اهدا شد، اظهار کرد: در بخش موسیقی، لوح تقدیر به بهروز رضایی از نهبندان برای آهنگسازی نمایش راز آسبادها اهدا و آهنگساز نمایش آبراکادابرا؛ ریحانه میر صدرایی برگزیده بخش موسیقی شد.

وی افزود: در بخش بازیگری خردسال، لوح تقدیر به آرمان رحمتی، بازیگر خردسال نمایش زبان اصلی اهدا و برگزیده تقدیر بخش بازیگری خردسال به باران سخدری برای بازی در نمایش هبوط اهدا شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر به بازیگران زن نمایش آبراکادابرا اهدا شد و فهیمه هرمزی برای نمایش هئوروتات رتبه سوم، مینا آجری برای نمایش سینوس‌های چرکی و هیوا ناصریان برای نمایش هبوط رتبه دوم و الهام پدید برای نمایش زخمه تار و سمیه مودی برای نمایش زبان اصلی رتبه اول شدند.

زمزم ادامه داد: در بخش بازیگری مرد، اشکان آریانا و علی فریدنی برای نمایش هبوط لوح تقدیر دریافت کرده و مهدی عباس زاده برای نمایش زخمه تار و قائم بابایی نیا برای نمایش زیر سایه نارنج مشترکا رتبه سوم، علی تصویری برای سینوس‌های چرکی و مرتضی برومند برای نمایش هبوط رتبه دوم و ایمان گلرو و پوریا شکیبایی برای نمایش زبان اصلی رتبه اول را کسب کردند.

وی افزود:  در بخش نمایشنامه نویسی، هیوا ناصریان برای نویسندگی نمایش هبوط از شهرستان قاین شایسته تقدیر شناخته شد و باقر بارانی برای نمایش هئوروتات و وحید هاشمی نسب برای نمایش راز آسبادها مشترکا رتبه سوم، امان‌الله حراری برای نمایش زخمه تار رتبه دوم وبهار اصیلی، میثم صدرا و تلما غفاریبرای نمایش آبراکادابرا رتبه نخست را کسب کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش کارگردانی، هیوا ناصریان برای نمایش هبوط و علی حمیدیان فر به نمایندگی گروه کارگردانی هئوروتات شایسته تقدیر شده و مجید ابراهیمی برای نمایش سینوس‌های چرکی رتبه سوم، ایمان گلرو و سمیه مودی برای نمایش زبان اصلی رتبه دوم و میثم صدرا برای نمایش آبراکادابرا رتبه اول و تندیس جشنواره را کسب کردند.

در نهایت با آرای داوران این دوره از تئاتر استانی خراسان جنوبی، نمایش زبان اصلی و نمایش آبراکادابرا به دبیرخانه تئاتر فجر معرفی شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران