در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با سید فرید فرساد و امید شرکت کارگردانان نمایش «کله‌خران»

حدود 1400 نفر در 19 شب اجرا به تماشای نمایش «کله‌خران» نشستند

سید فرید فرساد کارگردان مشترک نمایش «کله‌خران» در گفت‌وگو با ایران تئاتر گفت: پس از ۳ ماه تمرین فشرده، نمایش «کله‌خران» ۱۶ شب در آمفی‌تئاتر گلبانگ بیرجند به روی صحنه رفت و پس از استقبال گسترده‌ای که از این اجرا صورت گرفت، اجرای این نمایش به مدت ۳ شب تا سوم مردادماه تمدید شد و درنهایت توانست با حضور حدود ۱۴۰۰ نفر به‌عنوان مخاطب و تماشاگر، پس از ۱۹ شب این سری از اجراها پایان یافت.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ سید فرید فرساد کارگردان مشترک نمایش «کله‌خران» در گفت‌وگو با ایران تئاتر گفت: پس از ۳ ماه تمرین فشرده، نمایش «کله‌خران» به نویسندگی امیرحسین شرکت و سید محمدحسین خراشادی زاده و کارگردانی مشترک سید فرید فرساد و امید شرکت از ۱۶ تیرماه در شهرستان بیرجند آغاز و تا ۳۱ تیرماه در آمفی‌تئاتر گلبانگ بیرجند به روی صحنه رفت و پس از استقبال گسترده‌ای که از این اجرا صورت گرفت، با مجوز اداره ارشاد، اجرای این نمایش به مدت 3 شب تا سوم مردادماه تمدید شد و درنهایت توانست با حدود 1400 نفر به‌عنوان مخاطب و تماشاگر، پس از 19 شب این سری از اجراها پایان یافت.

امید شرکت دیگر کارگردان این نمایش در این گفت‌وگو اضافه کرد: به همت گروه نمایش «کله‌خران» با همکاری و حمایت شرکت خدمات مسافرتی همتا سیر بیرجند به مدیریت مصطفی علی آبادی و برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط این گروه تمامی عواید و درآمد حاصل از فروش بلیت این نمایش در هجدهمین شب از اجراهای عموم این نمایش به مبلغ 53.500.000 ریال به ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد که در نوع کاری کم‌نظیر بود و خوشبختانه با تبلیغاتی که برای این اجرا در شبکه‌های مجازی صورت گرفت، شاهد 180 نفر از همشهریان عزیز برای تماشای نمایش بودیم که 40 نفر بیشتر از ظرفیت سالن بود و با اضافه کردن صندلی توانستیم میزبان این تماشاگران عزیز باشیم.

سید فرید فرساد در بیان روند تولید نمایش نیز گفت: در بهمن‌ماه 1400 یک گروه 4 نفره شامل امید شرکت، سید محمدحسین خراشادی زاده، امیرحسین شرکت و سید فرید فرساد هسته اولیه این گروه را تشکیل دادیم که اعضای هسته‌های مرکزی گروه نمایشی تاجمیر و گروه نمایشی اتللو بیرجند را شامل می‌شدیم. کارگاه‌ها و جلسات مختلف ایده تا اجرا برگزار شد و درنهایت با رسیدن به طرح اولیه، نویسندگی این نمایش به امیرحسین شرکت و سید محمدحسین خراشادی سپرده شد. درنهایت با پایان نگارش متن سعی شد از تمام ظرفیت و پتانسیل دو گروه و افراد جوان و مستعد برای بازیگری و عوامل این نمایش استفاده شود و پس از تمرینات فشرده توانستیم در 16 تیرماه اولین اجرای خود را به روی صحنه ببریم.

امید شرکت در بیان خلاصه نمایش گفت: این نمایش روایتی است از سه کارگر یک رستوران در سمت‌های مختلف که بعد از ناامید شدن از مرگ صاحب‌کارشان، نقشه قتل او را برای تصاحب رستورانش برنامه‌ریزی کرده و مسکات پوش این رستوران، کشتن پیرمرد صاحب رستوران یعنی آقای فتوحی را به عهده می‌گیرد. فردای شب قتل، با حضور بازپرس درصحنه برای بازجویی از متهمین و مطلعین این ماجرا، در کش‌وقوس آمارهایی که از طریق بیسیم به بازپرس داده می‌شود، چندین بار روند بازجویی تغییر کرده و مسیر جدیدی را پیدا می‌کند تا اینکه با حضور نابهنگام کارگر غایب که قرار بود اتهام رو به سمت او باشد و از سمت این سه نفر مورد اتهام قرارگرفته بود، گره‌های مهمی از ماجرای ناگفته بازشده و چالش جدیدی برای سه کارگر اصلی رستوران یعنی مسکات پوش، پیک و سرآشپز به وجود می‌آید. زمانی که هیچ‌چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود و قرار نیست حتی خیال کشتن آقای فتوحی دست از گریبان این سه نفر بردارد.

در این نمایش بازیگران امیرحسین شرکت: پیک، سید محمدحسین خراشادی زاده: آشپز، احسان محمودی: مسکات (میهمان از گروه نمایش چلیپا)، سید فرید فرساد: بازپرس، حجت دلاور نیا: کارگر و امـید شــرکــت: صدا بازیگر به ایفای نقش پرداختند. از عوامل این نمایش نیز می‌توان به دستیار کارگردان: حجت دلاور نیا- مدیر صحنه: بهاره مسیح- منشی صحنه: مونا میرشکار- دستیاران تهیه: امیر مددی پور، ایلیا رحیمی خراشاد (میهمان از گروه نمایش پوشه بیرجند) -مدیران اجرا: علیرضا بخشی، مصطفی امیری- عکاسان: مریم شهابی راد، مرتضی مرتضوی- مدیا و رسانه: عادل قهوه‌چی (میهمان از گروه نمایش پوشه بیرجند)، مسعود ریحانی- طراحی گرافیک: امید شرکت، احسان محمودی- مدیر تبلیغات: مصطفی علی‌آبادی- طراحی و اجرای صحنه و دکور: سیده فاطمه عندلیب مقدم، نازنین باقری، مسعود ریحانی- طراح نور و انتخاب موسیقی: سید مرتضی دهشیبی- طراح لباس: مرضیه زمانی پور (میهمان از گروه نمایش پوشه بیرجند) - دستیار لباس: دریا حسین زاده- اجرای لباس و اکسسوار: رضا عبدالهی (میهمان از گروه نمایش میم بیرجند) - طراح گریم: طاهره محمد زاده (میهمان از گروه نمایش تچرا بیرجند) - دستیار گریم: سید مهدی یوسفی- برنامه‌ریزی: کوثر مرادی، حانیه رضایی- هماهنگی: عارفه شرکت- گروه تدارکات: دانیال حسین زاده، کاظم صادقی، مریم ظهوری، فریبا عابدی- یاریگران: استاد علی شریفی، سید علی زمزم، شهرام قاسمی، احسان محمدیان، بهمن بارانی- مشاور متن: محسن حسین زاده- مشاور کارگردان: مهدی رحیمی خراشاد و سرپرست گروه: مونا کیانی نژاد، سید فرید فرساد اشاره نمود.




مطالب مرتبط

در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است
در گفت‌و‌گو با امیر حسین شرکت کارگردان نمایش «مانیا»

ناشناخته‌ای به نام سلبریتی و دغدغه‌هایی که بیشتر شبیه شوخی است

نمایش صحنه‌ای «مانیا» به نویسندگی سید محمد حسین خراشادی زاده و کارگردانی امیر حسین شرکت که با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی نگارش و آماده شده بود، از ٢١ بهمن ماه اجرا‌های خود را آغاز کرده و تا ٣٠ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهد رفت.

|

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

پایان اجرا‌های عموم نمایش «مانیا» در شهرستان بیرجند

نمایش صحنه‌ای «مانیا» با محوریت جوانی جمعیت و فضای مجازی، کاری مشترک از گروه نمایشی اتللو و گروه نمایشی تاجمیر شهرستان بیرجند در 30 بهمن ماه 1402 پس از 10 شب اجرای عموم در آمفی تئاتر گلبانگ شهرستان بیرجند به پایان کار خود رسید

|

با حکم رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان

میثم صدرا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی شد
با حکم رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان

میثم صدرا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی شد

طی حکمی از سوی مهدی رحیمی خراشاد، رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی، میثم صدرا، به‌عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی منصوب شد.

|

به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد
به کارگردانی مسعود رونقی و در شهرستان قاینات

اجراهای عموم نمایش «استیک» آغاز شد

نمایش «استیک» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی مسعود رونقی با حضور علاقه مندان به هنر نمایش از 11 آذر ماه آغاز شد و تا 17 آذر ماه به مدت 7 شب در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین به روی صحنه خواهد رفت.

|

آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت
آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت

در آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی، نمایش «فخرالزمان» آخرین نمایش صحنه‌ای حاضر در این دوره از جشنواره به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهدی مسروری از شهرستان بیرجند به‌عنوان هشتمین اجرای نمایش صحنه‌ای حاضر در جشنواره به روی صحنه رفت.

|

به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی مجید ابراهیمی

«عمه عفت» در فردوس به صحنه رفت
به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی مجید ابراهیمی

«عمه عفت» در فردوس به صحنه رفت

نمایش «عمه عفت» به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی مجید ابراهیمی و کاری از گروه نمایش سیب شهرستان فردوس که اجرای عموم خود را از 7 آبان آغاز کرده بود، پس از 10 شب اجرای عمومی در آمفی‌تئاتر محراب شهرستان فردوس در 17 آبان ماه به کار خود پایان داد.

|

هم‌زمان با راه‌یابی به هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی

اجرای نمایش «سقوط در کویر» در  بشرویه پایان یافت
هم‌زمان با راه‌یابی به هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی

اجرای نمایش «سقوط در کویر» در بشرویه پایان یافت

نمایش «سقوط در کویر» به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی حسن ناصری که از ابتدای تابستان سال جاری و به‌صورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در شهرستان بشرویه آماده‌شده بود، به مدت 2 شب و از 21 تا 22 آبان ماه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد و مورد استقبال ...

|

نظرات کاربران