در حال بارگذاری ...
چهارمین فیلم نمایش چهاردهمین جشنواره ی تئاتر خراسان جنوبی

نمایش تئاتر«زال سپید موی» بر روی سایت آپارات

نمایش «زال سپید موی» به نویسندگی و گارگردانی حسین عباس زاده که به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی راه یافته است، چهارمین نمایش این دوره از جشنواره استانی است که از روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ با استفاده از سایت آپارات و صفحه ی انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی در این سایت به نشانی «بیرجند تئاتر» به صورت مجازی پخش و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان به تماشای این نمایش بنشینند.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ نمایش «زال سپید موی» به نویسندگی و گارگردانی حسین عباس زاده از جمله 6 نمایش راه یافته به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی، چهارمین نمایش این دوره از جشنواره استانی است که از روز شنبه 29 آذر ماه ۱۳۹۹ با استفاده از سایت آپارات و صفحه ی انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی در این سایت به نشانی «بیرجند تئاتر» به صورت مجازی پخش و در دسترس علاقه مندان و هنرمندان قرار گرفت تا به صورت رایگان در این سایت به تماشای این نمایش بنشینند.

نمایشنامه «زال سپید موی» با نگاهی به داستان های شاهنامه ی فردوسی و براین اساس نگاشته شده است. داستان با روایت به دنیا آمدن زال و امید به جانشینی پدرش آغاز می شود ولی با دیدن این کودک توسط موبدان دربار و سپیدی موی او، همه برآشفته می شوند و این کودک را اهریمنی می پندارند. با بردن کودک به کوه و پیدا کردن آن توسط سیمرغ داستان ادامه پیدا کرده و با خواب پدرش دوباره آهنگ یافتن زال در گوشش طنین می یابد و ...

نمایش «زال سپید موی» کاری از گروه مهراب شهرستان بیرجند به کارگردانی و نویسندگی حسین عباس زاده و تهیه کنندگی مریم یزدانی(موسسه کودکان برتر بیرجند) است . در این نمایش علیرضا محمدی، نازنین براتی، مهرداد عباس زاده، فرناز خلیل نژاد، فاطمه محمدی، نرجس برهانی، سارینا عرفانجو، لیدا حبیبی، ویدا جمالی پور و بهاره چهره آسا به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته اند و از دیگر عوامل این نمایش می توان به طراح فرم: نازنین دستگردی - طراح لباس: نازنین دستگردی و زینب چمنی - طراح صحنه و پوستر و بروشور: حسین عباس زاده - مدیر صحنه: مهدی عاملی نیا - منشی صحنه: مهتاب عباس زاده - نور و افکت: جواد قادری - گریم و چهره آرایی: طاهره محمدزتده - گروه موسیقی:مهدی سلم آبادی(دهل)، امیر مددی پور(سه تار)، فاطمه لاری(قانون)،حجت دلاورنیا(کرنا) و حسین عباس زاده (آواز) اشاره کرد.




مطالب مرتبط

آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت
آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت

در آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی، نمایش «فخرالزمان» آخرین نمایش صحنه‌ای حاضر در این دوره از جشنواره به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهدی مسروری از شهرستان بیرجند به‌عنوان هشتمین اجرای نمایش صحنه‌ای حاضر در جشنواره به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران