در حال بارگذاری ...

راه یابی ۵ گروه تعزیه استان به بخش پایانی سومین سوگواره تعزیه خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از راه یابی ٥ گروه تعزیه استان به بخش پایانی سومین سوگواره تعزیه خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش تئاترخراسان جنوبی، سید علی زمزم با اعلام این خبر بیان داشت:سومین سوگواره تعزیه استان به منظور استمرار باورهای آیینی و آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هر چه بیشتر آیین تعزیه، همزمان با ٣ تا ٥ مهرماه (مصادف با ٤ الی ٦ محرم الحرام) به میزبانی شهرستان درمیان (شهر قهستان) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:سومین سوگواره تعزیه خراسان جنوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان، بخشداری قهستان، ستاد نماز جمعه قهستان، هیئت ابوالفضلی درخش و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی قهستان برگزار می شود.

وی با اشاره به شرایط و مقررات عمومی این سوگواره افزود:این سوگواره بخش رقابتی ندارد و تعزیه های منتخب باید شرایط اجرای صحنه ای را داشته باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بدیع بودن و خلاقیت با حفظ اصالت در اجرای تعزیه برای هیئت انتخاب را از دیگر شرایط و مقررات این سوگواره ذکر کرد و گفت:تا آخرین مهلت دریافت متون ١٠ شهریور ٢٠ گروه تعزیه استان در این سوگواره ثبت نام کردند که در پایان ٥ گروه تعزیه استان به بخش پایانی سوگواره انتخاب شدند.

زمزم با اشاره به اینکه اجرای گروه های راه یافته از ٣ تا ٥ مهرماه جاری خواهد بود یادآور شد:گروه عاشقان اهل بیت از بیرجند،گروه علمدار آرین شهر از قاین،گروه تعریه ابوذر از فردوس، گروه تعزیه هیات ابوالفضلی درخش از درمیان و گروه قمر بنی هاشم سه قلعه از سرایان ٥ گروه تعزیه راه یافته به بخش نهایی این سوگواره می باشند.

وی با بیان اینکه اجرای گروه های برگزیده در محل مسجد جامع درخش خواهد بود گفت:مراسم اختتامیه سومین سوگواره تعزیه استان چهارشنبه ٥ مهرماه جاری از ساعت ١٦ در محل مسجد جامع درخش برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران