در حال بارگذاری ...
با حضور استان دار جدید خراسان جنوبی

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی برگزار شد

با حضور استان دار جدید خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان با ظرفیت های زیادی که دارد می تواند به بزرگترین مرکز تولید ابزار و تجهیزات هنری تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه برای حضور هنرمندان استان در جشنواره های ملی باید برنامه ریزی شود، یادآور شد: در این راستا تلاش می شود اعتبارات لازم اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: حضور هنرمندان در جشنواره های ملی موجب می شود از هنر و هنرمند در تابلوهای ملی قدردانی و چهره آنان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه تبادل فرهنگی و هنری گسترده وسیعی دارد، گفت: باید تلاش کنیم جشنواره های بین المللی را در رشته های مختلف در مرکز پایه گذاری کنیم.
مروج الشریعه با بیان اینکه باید با ارائه آموزش های هنری و هنرمند پروری به سمت پروژه های اشتغالزا در عرصه فرهنگ و هنر برویم، گفت: این پتانسیل در عرصه فرهنگ و هنر استان وجود دارد که باید از آن بهره مند شویم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال به نام اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: فصل الخطاب رهبری در این شعار بخش های مختلف است از این رو باید در عرصه فرهنگ و هنر نباید از این موضوع غفلت شود.
وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی می توان از حوزه های خدماتی برای ایجاد اشتغال استفاده کرد، یادآور شد: هنرمندان باید ایده های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند تا از آنها در رسیدن به اهداف مد نظر استفاده شود.
استاندار درپایان حمایت خود را از تمامی رشته های هنری وفرهنگی اعلام کرد .

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 23 هزار بلیت نمایش تئاتر در سراسر استان به فروش رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد 400 درصدی دارد.
احمد محبی اضافه کرد: پارسال 6 هزار تماشاگر از نمایش های استان دیدن کردند.
وی با بیان اینکه شرکت تعاونی چند منظوره فرهنگ و هنر خراسان جنوبی راه اندازی شده است، یادآور شد: هنرمندان باید از محدوده جغرافیایی استان خارج شوند و در جشنواره های ملی و خارجی حضور یابند.
وی افزود: فعالیت های گروه های نمایشی باید در قالب جشنواره های استانی و کشوری عرضه شود و پارسال نخستین حضور عرصه نمایش در خارج کشور را داشتیم.
وی بر انجام فعالیت های نمایشی همراه با پژوهش و آموزش تاکید کرد و گفت: در این راستان هر چه هزینه شود سرمایه محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رسانه های استان خواست در زمینه نمایش مطالبه گری و نقد داشته باشند زیرا در فضای نقادی رقابت های سالم بوجود می آید.
وی با بیان اینکه در نمایش بالندگی و شکوفایی وجود دارد، یادآور شد: در حوزه نمایش استان ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم که باید از آن بهره ببریم.
وی مشکل عرضه محصولات فرهنگ و هنر را یکی مشکلات دانست و افزود: باید در این زمینه با فعال کردن تعاونی ها مشکلات را رفع کنیم.

در پایان این جشنواره نیز از مادر هنرمند استان مرحوم عادله خاتونی وهمچنین منتخبان جشنواره تقدیر به عمل آمد.




نظرات کاربران