در حال بارگذاری ...
در دیدار هنرمندان خراسان جنوبی با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی شرق کشور شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از معاون امور هنری وزیر ارشاد اسلامی دولت یازدهم خواست با برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی موافقت کند.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛احمد محبی شامگاه۳۱فروردین در دیدار روسای انجمن های هنری و هنرمندان خراسان جنوبی با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تا سال ۹۲ هیچ موسسه تک منظوره در خراسان جنوبی وجود نداشت اما در حال حاضر ۷ موسسه تک منظوره در استان مشغول فعالیت است.

به گفته وی، همچنین تا سال ۹۲ تعداد موسسات فرهنگی هنری چند منظوره ۲ باب بوده است که این تعداد هم اکنون به ۵ باب رسیده است که به رشد ۱۵۰ درصدی در این زمینه دست یافته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد آموزشگاههای آزاد هنری استان تا سال ۹۲ تنها ۴ باب بوده است، ادامه داد: این تعداد هم اکنون به ۲۳ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان رسیده است که در این زمینه از شد ۴۵۷ درصدی برخوردار هستیم.

وی درخصوص برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی خراسان جنوبی هم گفت: تا سال ۹۲ تعداد ۵۷ نمایشگاه در استان برپا شده است که این تعداد از سال ۹۲ تا ۹۵ به ۵۲ مورد بوده است.

محبی تعداد نگارخانه های فعال استان تا سال ۹۲ را تنها ۳ باب ذکر کرد که این تعداد هم اکنون به ۸ باب نگارخانه فعال رسیده است که استان در این زمینه از رشد ۱۶۶ درصدی در این حوزه بهره مند شده است.

وی به جشنواره مجسمه های نمکی استان اشاره کرد که امسال برای اولین بار ملی شده است و اظهار داشت: از ۲۲ استان کشور تعداد ۹۰ هنرمند در این جشنواره شرکت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معتقد است که این جشنواره موقعیت مناسبی برای معرفی خراسان جنوبی و نشان دادن توانمندی های این استان در عرصه زیست محیطی، جهانگردی و توریستی است چرا که هر یک از این هنرمندان می توانند یک سفیر توریستی برای استان باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تفاهم نامه های این اداره کل با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ۵۲ میلیون تومان بوده است درحالیکه این رقم در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیون تومان رسید، ادامه داد: هم اکنون ۱۴ گروه نمایش فعال در استان وجود دارد که ۸۴ نفر در قالب این گروهها مشغول فعالیت هستند.

محبی با اشاره به اینکه تعداد جشنواره های هنری استان در سال ۹۴ ، ۸ مورد بوده است، یادآور شد: این تعداد در سال گذشته به ۱۲ جشنواره افزایش یافت.

وی به ۱۲۰ اجرای موسیقی صحنه ای در استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: از سال ۹۳ تاکنون هیچ کنسرتی در استان خراسان جنوبی لغو نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از معاون هنری وزیر ارشاد دولت یازدهم خواست با برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی موافقت کند.

وی به تجهیز مجتمع فرهنگی هنری فردوس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجتمع فرهنگی هنری در دو شهرستان خوسف و سربیشه نیازمند مساعدت هستند.

محبی به فرسودگی تجهیزات دو سالن گلبانگ و علامه فرزان بیرجند هم اشاره ای کرد و اظهار داشت: «خانه فرهنگ بیرجند » جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای تجهیزات، نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تجهیز این مرکز فرهنگی با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی تصریح کرد: خانه فرهنگ بیرجند بعد از تجهیز در اختیار انجمن های هنری استان قرار می گیرد.

 




نظرات کاربران