در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جشن روز تئاتر:

کمبود متن و نویسنده از مهمترین مشکلات حوزه تئاتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی کمبود متن و نویسنده را از مهمترین مشکلات حوزه تئاتر در کشور و استان دانست و گفت: این امر یکی از دلایل مهم کم رونقی سالن های تئاتر است.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی و به نقل از مهر، احمد محبی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر اظهار داشت: در تقویم کشور روز هفتم فروردین ماه به نام روز جهانی تئاتر نام گرفته است.

وی با بیان اینکه تئاتر هنری است که در کنار همه زشتی ها و خوبی ها، غم ها و شادی ها زندگی همراه بوده است، بیان کرد: هنر تئاتر از ظرفیت بالقوه ای برخوردار بوده که اگر این ظرفیت های بالقوه به بالفعل تبدیل شود بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مردمی بودن را یکی از ظرفیت های مهم هنر تئاتر عنوان کرد و گفت: شرط لازم ادامه حیات تئاتر در کنار مردم بودن است و بدون آن دوامی نخواهد داشت.

محبی ادامه داد: امروز می توان با استفاده از ظرفیت های هنر تئاتر بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله طلاق، آسیب های اجتماعی، فقر، تهاجم فرهنگی و مشکلات زیست محیطی را حل کرد.

وی به مشکلات هنر تئاتر در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات این هنر در کشور و استان خراسان جنوبی کمبود متن و نویسنده در حوزه تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر کسانی که امروز در این حوزه فعالیت می کنند به سمت بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی رفته اند، عنوان داشت: این امر یکی از مهمترین مشکلات حوزه تئاتر کشور و یکی از دلایل مهم کم رونقی سالن های تئاتر است.

شکل گیری ۱۴ گروه تئاتر در استان

محبی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تئاتر استان طی سال گذشته، بیان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در این سال در حوزه تئاتر انجتم شد شکل گیری انجمن نمایشی استان و برگزاری انتخابات آن بود.

وی، شکل گیری گروه های نمایشی را یکی دیگر از این اقدامات برشمرد و گفت: طی این مدت ۸۰ نفر در قالب ۱۴ گروه نمایشی سامان دهی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره تئاتر استان در بیرجند یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشته در حوزه تئاتر استان بود، عنوان داشت: همچنین در این مدت ۱۷۶ مورد اجرای تئاتر در استان داشته ایم.

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه به ظرفیت بالای هنر تئاتر در جامعه اشاره کرد و گفت:عرصه تئاتر در طول تاریخ همواره صحنه تقابل خیر و شر بوده که شناخته این زمینه و کارکردهای فرهنگی کمک می کند که بتوانیم متن های قوی در این حوزه داشته باشیم.

علی ناصری با بیان اینکه شالوده و اساس تئاتر بر مبنای داستان نویسی است، بیان کرد: از این رو برای نویسندگی نیاز است که هنرجویان این حوزه اصول و تکنیک های داستان نویسی را بیاموزند.

 




نظرات کاربران