در حال بارگذاری ...
فرماندار بیرجند در جشن تئاتر گفت:

تئاتر در خراسان جنوبی پیشرفت خوبی داشته است

فرماندار بیرجند با بیان اینکه تئاتر در استان نسبت به سال‌های گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است، گفت: متن و نمایشنامه نیاز تئاتر در کشور و استان است.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی ، علی ناصری شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر و تجلیل از فعالان عرصه تئاتر خراسان جنوبی اظهار داشت: تئاتر در خراسان جنوبی زنده و پویا مانده است.

وی با بیان اینکه تئاتر در استان نسبت به سال‌های گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است، گفت: متن و نمایشنامه نیاز تئاتر در کشور و استان است.

فرماندار بیرجند افزود: اگر می‌خواهیم تئاتری پویا و زنده داشته باشیم و نسل آینده فعالیت خوبی در عرصه تئاتر داشته باشند باید به متن و نویسندگی اهمیت داده شود.

ناصری با بیان اینکه تئاتر از گذشته تاریخ نمایش تقابل بشر در خیر و شر بوده است، تصریح کرد: بزرگانی در عرصه هنر که به نوعی ستون‌های خیمه کشور بودند از دست داده‌ایم و باید جای این بزرگان پر شود.

وی ادامه داد: باید نسل جوان کشور مسیر بزرگان عرصه تئاتر را ادامه بدهند تا در آینده افتخارآفرینان زیادی در عرصه تئاتر داشته باشیم.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه تئاتر به عنوان یک هنر پایه و اساس آن بر مبنای داستان‌گویی بنیان گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: باید زمینه مناسبی برای داستان‌گویی فراهم شود تا مخاطبان و تماشاگران در عرصه تئاتر جذب شوند.

ناصری اظهار کرد: برای نویسنده شدن و درک فضای نویسندگی لازم است زیربناها، اصول و تکنیک‌ها را هنرجویان بیاموزند.




نظرات کاربران