در حال بارگذاری ...
با حضور نصرالله قادری

کارگاه تخصصی نمایشنامه نویسی در بیرجند برگزار می شود

کارگاه تخصصی نمایشنامه ‌نویسی با حضور نصرالله قادری در حوزه هنری خراسان جنوبی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار می‌‌‌شود.

به نقل از خبرگزاری حوزه هنری خراسان جنوبی، مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی با حضور هنرمندانی از استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی بیرجند خبر داد.
این کارگاه آموزشی توسط نصرالله قادری ـ نویسنده، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه ـ به مدت سه روز از پنجم تا هفتم اسفند ماه به همت حوزه هنری خراسان جنوبی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
محمد براتی هدف از برگزاری این کارگاه را پرورش و حمایت از استعدادهای نمایشنامه ‌نویسی، خلق متون نمایشی ارزشی و هم‌اندیشی هنرمندان  با یکدگیر عنوان کرد و افزود: نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان در این کارگاه با مطالب و مباحث مختلف نمایشنامه‌نویسی بیشتر آشنا خواهند شد.
وی در ادامه اظهار داشت : کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در آبان ماه امسال در قالب پنج منطقه برگزار شد و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به عنوان منطقه یک در مرحله اول که در یزد برگزار شد حضور داشتند.
گفتنی است: نصرالله قادری متولد 1339در سمنان، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر است.
این نویسنده، مترجم، کارگردان و داور جشنواره‌های معتبر تئاتر، علاوه بر سال‌ها تدریس و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و هنری کشور در حوزه تألیف نیز ده‌ها مقاله و 16 کتاب از جمله کتاب مرجع و معروف « آناتومی ساختار درام » (که در دانشگاه های کشور تدریس می‌شود) و چندین نمایشنامه ماندگار را در کارنامه دارد.




نظرات کاربران