در حال بارگذاری ...
با حضور 10 تیم از سراسر استان

دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی ٢٩ شهریور، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و هیات داوران دهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی دو اثر برگزیده متفاوت را برای شرکت در جشنواره تئاتر بین المللی فجر به دبیرخانه جشنواره در تهران معرفی کردند.

علی شریفی، رئیس انجمن نمایش خراسان جنوبی در حاشیه اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۲ متن و طرح نمایشی برای حضور به این دوره از جشنواره تئاتر استان ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی، ۱۸نمایش به مرحله بازبینی راه یافت.

وی افزود: در مرحله بازبینی نیز  کمیته انتخاب ۱۰ اثر را برای حضور در مرحله رقابتی انتخاب کردند که شامل شش اثر از بیرجند، دو اثر از طبس، یک اثر از فردوس و یک اثر از سرایان بود که به مدت سه روز روی صحنه اجرا داشتند.

رئیس انجمن نمایش خراسان جنوبی ادامه داد: نمایشنامه سفر طولانی و تکراری از شهرستان بیرجند به نویسندگی هادی ارضی، باغ انگور از شهرستان طبس اثر حسین ابراهیمی ، نمایشنامه لانگ شات از شهرستان بیرجند نوشته نوید ایزدیار، ناک اوت از شهرستان بیرجند اثر محسن حسین زاده و نمایش نامه صندلی چرخ دار از شهرستان سرایان نوشته احسان ناجی از جمله این آثار هستند.

شریفی عنوان کرد: نمایشنامه تونل از شهرستان طبس اثر احسان ناجی، نمایش در می زنند از شهرستان بیرجند نوشته و کارگردانی سید رضا قالیبافان، ملکه موریانه ها از شهرستان بیرجند نوشته صحرا رمضانیان، نمایشنامه نقطه ته خط به کارگردانی سید فرید فرساد و نیز اثر مرگ شور از شهرستان فردوس به نویسندگی و کارگردانی حسین ابراهیمی از دیگر آثار  این دوره از جشنواره تئاتر خراسان جنوبی بودند که به روی صحنه رفتند.

وی با بیان اینکه آثار در بخش های نویسندگی، بازیگری، طراحی هنری و کارگردانی ارزیابی شد، ادامه داد: اثر «ناک اوت» از بیرجند به نویسندگی محسن حسین زاده و به کارگردانی میثم صدرا و اثر نمایشی « مرگ شور » از فردوس به نویسندگی و کار گردانی حسین ابراهیمی توسط هیات داوران به جشنواره فجر معرفی شدند.




نظرات کاربران