در حال بارگذاری ...

نهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

شامگاه پنج شنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ نهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی با معرفی آثار منتخب به کار خود پایان داد. 

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، در این مراسم که در محل مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد قاین برگزار گردید. احمدمحبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همه ما وقتی بحث تئاتر به میان می آید می گوییم تئاتر یک زندگی است وتئاتر را به مثابه یک زندگی می دانیم ودر حقیقت ملت وسرزمینی که تئاتر ندارد می گوییم این مردم از یک آئینه شفاف وزلال محروم هستند.وی افزود:نمایش ریشه دردین وتفکر دینی مادارد وبزرگان ما هم ،از نمایش برای انتقال مفاهیم بهره می بردند و از آن استفاده می کردند.محبی بابیان اینکه امسال از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی سال تئاتر معرفی شده است،گفت:این امر می تواند محمل خوبی باشد برای اینکه بتوانیم به هنر ماندگار و بهینه خودمان بپردازیم وتوجه وعنایت بیشتری به آن داشته باشیم .مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اظهارداشت:تئاتر ظرفیت های بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم به دیگران وبخصوص نسل جوان در جامعه داردوبازیگران بزرگ وشخصیت هایی که در تلویزیون فعالیت دارند همیشه افتخارشان این است که روزی خاک صحنه تئاتر را خورده اند وهمیشه پیشه وافتخارشان را به اینکه کارشان را از تئاتر شروع کرده اند می دانند واز تئاتر به عنوان مادر هنرها یاد می کنند.

در پایان مراسم هیات محترم داوران پس از قرائت بیانیه منتخبین نهمین جشنواره را به این شرح معرفی کردند :

بروشور :

هیات داوران از انیس محمدی و وحید نیک بخت به خاطر طراحی بروشور نمایش (بوی بتادین ) از فردوس تقدیر به عمل می آورد و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی طراح بوشور نمایش (نامه های خیابان نسترن ) فاطمه حسینی را به عنوان برگزیده معرفی میکند.

طراحی نور :

تقدیر هیات داوران  به همراه جایزه نقدی از حسین ابراهیمی برای نور پردازی نمایش( بوی بتادین) از فردوس

طراحی صحنه :

رتبه سوم طراحی صحنه به همراه همراه جایزه نقدی به میثم صدرا به  برای طراحی صحنه نمایش (سرتیغ )از بیرجند.

رتبه دوم طراحی صحنه به همراه لوح تقدیر وجایزه نقدی به حسین ابراهیمی برای نمایش (بوی بتادین ) از فردوس اهدا گردید.

رتبه اول طراحی صحنه به همراه دیپلم افتخار ، تندیس و جایزه نقدی به حسین یوسفی برای نمایش( مکعب)از بیرجند اهدا گردید.

موسیقی :

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به آقای حمید ایرانپناه برای ساخت موسیقی نمایش (بوی بتادین )از فردوس اهدا شد.

هیات داوران در بخش بازیگری از دوبازیگر نوجوان جشنواره عماد حبیبی برای بازی در نمایش (انچه میشنوی ساز کج کوک سکوت است ) از بیرجند و دریا حسین زاده برای بازی در نمایش( سرتیغ) با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.

بازیگری زن :

تقدیر از فاطمه مختاری  برای بازی در نمایش( مکعب) از بیرجند.

رتبه سوم بازیگری زن مشترکا به همراه جایزه نقدی  به فهیمه هرمزی برای بازی در نمایش (سرتیغ) از بیرجند و ریحانه سادات حسینی برای بازی در نمایش (نامه های خیابان نسترن) از بیرجند اهداء گردید .

رتبه دوم بازیگری زن با اهداء لوح تقدیر وجایزه نقدی به پروین طالبی برای بازی در نمایش( زندگی به غایت کوکو سبزی) از بیرجند اهدا گردید.

رتبه اول بازیگری زن به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ناهید قلی زاده برای بازی در نمایش( بوی بتادین) از فردوس اهدا گردید.

بازیگری مرد :

هیات داوران از ناصر قوی برای بازی در نمایش (خرگوش سفید با چشمان قرمز ) از قاین و رضا عبدالهی برای بازی در نمایش( سرتیغ) از بیرجند تقدیر به عمل آوردند.

رتبه سوم بازیگری مرد مشترکا به همراه جایزه نقدی به مصطفی پروین برای بازی در نمایش ( بوی بتادین ) از فردوس و مجید یحیایی برای بازی در نمایش (نامه های خیابان نسترن ) از بیرجند اهدا گردید.

رتبه دوم بازیگری مرد به همراه جایزه نقدی به ایمان گلرو برای بازی در نمایش (آنچه میشنوی ساز کج کوک سکوت است ) از بیرجند اهداگردید.

رتبه اول بازیگری مرد به همراه دیپلم افتخار، تندیس جشنواره وجایزه نقدی به احسان محمدیان برای بازی در نمایش ( نامه های خیابان نسترن ) از بیرجند اهداء گردید.

کارگردانی :

رتبه سوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر وجایزه نقدی را مشترکا به حسین ابراهیمی برای کارگردانی نمایش (بوی بتادین ) از فردوس و حسین عباس زاده برای کارگردانی نمایش ( آنچه میشنوی ساز کج کوک سکوت است ) از بیرجند اهداء گردید.

رتبه دوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مسعود رونقی برای کارگردانی نمایش (خرگوش سفید با چشمانی قرمز ) از قاین اهدا گردید.

رتبه اول به همراه دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره وجایزه نقدی به احسان محمدیان برای کارگردانی نمایش ( نامه های خیابان نسترن ) از بیرجند اهداء گردید.

متن :

هیات داوران ضمن تشکر از فعالیت نویسنده ملی جناب آقای روزبه حسینی ، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از حسین ابراهیمی برای نگارش نمایش نامه ( نامه های خیابان نسترن) از فردوس، محسن حسین زاده برای نگارش نمایش نامه ( سرتیغ ) از بیرجند ، حسین یوسفی وفاطمه مختاری برای نگارش نمایش نامه (مکعب ) از بیرجند بدون اولویت تقدیر به عمل می آورد.

هیات داوران با اهداء دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از رضا گشتاسب برای نگارش نمایشنامه ( خرگوش سفید با چشمانی قرمز ) تقدیر به عمل می آورد.

آثار برگزیده :

هیات داوران پس از بحث و بررسی آثار ارئه شده به اتفاق آراء نمایش های ذیل را به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی می نماید:

۱-نمایش( نامه های خیابان نسترن )از بیرجند به کارگردانی احسان محمدیان

۲- نمایش (خرگوش سفید با چشمانی قرمز ) از قاین به کارگردانی مسعود رونقی مشروط به رعایت نکات اصلاحی مکتوب هیات داوران.

لازم به ذکر است داوری نهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی را آقایان محمد علی شهنی دشت گلی ، دکتر علی ایزدی و حسن رونده بر عهده داشتند .




نظرات کاربران