در حال بارگذاری ...
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای ۸ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۴ نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان جنوبی؛  هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، به دبیری سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از ۲۴ تا ۲۶ آبان به میزبانی شهرستان قائنات برگزار شد.

در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی که شامگاه جمعه 26 آبان ماه ۱۴۰2 با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و هنرمندان نمایشی استان در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قاین برگزار شد، آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی معرفی شدند.

در این آیین، هیئت‌داوران این دوره از جشنواره متشکل از پوریا رحیمی سام، بانی پال شومون و توحید معصومی پس از تماشای 8 اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و 4 اثر در بخش خیابانی در رقابت نهایی، ضمن قدردانی از زحمات و هنرنمایی تمام گروه‌ها در این دوره، آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

بخش خیابانی

موسیقی: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به موسیقی نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» به کارگردانی صابر رنجبر از شهرستان قاینات اهدا شد.

طراحی فضا: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به طراحی فضای نمایش خیابانی «عکس یادگاری» به کارگردانی مجتبی جمعه گی از شهرستان سرایان اهدا شد.

تندیس جشنواره لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به رسول رنجبر برای طراح فضای نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

بازیگری: به دلیل تعداد اندک بازیگران به‌خصوص بازیگران زن در بخش خیابانی، هیئت‌داوران بدون در نظر گرفتن جنسیت آراء خود را به شرح ذیل اعلام کردند:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به صابر رنجبر بازیگر نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

رتبه‌ی سوم بازیگری به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به احسان محمدیان برای بازی در نمایش خیابانی «پیشانی‌بلند» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

رتبه‌ی دوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به آرام ابراهیمی بازیگر نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

رتبه اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمد خزاِعی بازیگر نمایش خیابانی «پیشانی‌بلند» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی (طرح و ایده): لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به صابر رنجبر نویسنده‌ی نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به احسان محمدیان نویسنده‌ی نمایش خیابانی «پیشانی‌بلند» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

کارگردانی: هیئت‌داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت و از دو کارگردان به شرح ذیل تقدیر کرد:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به صابر رنجبر کارگردان نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به احسان محمدیان کارگردان نمایش خیابانی «پیشانی‌بلند» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

 

 بخش صحنه‌ای

پوستر و بروشور: ارزیابی پوستر و بروشور در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی مشترکا انجام شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی پالیزبان طراح پوستر و بروشور نمایش خیابانی «جای پای خالی غواص» از شهرستان قاینات اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به امیر مددی پور طراح پوستر نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از بیرجند اهدا شد.

طراح گریم: تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به فاطمه رافعی طراح گریم نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

 طراح لباس: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به طاهره ارفعی طراح لباس نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مهدی مسروری طراح لباس نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

طراحی صحنه: لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد نخعی و مرتضی عابدیان طراح صحنه نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مهدی مسروری طراح صحنه نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

موسیقی: تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمد تیموری و سمیه بدیعی زاده نوازندگان موسیقی نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

بازیگری زن: تقدیر ویژه و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به‌صورت مشترک به دو بازیگر نوجوان مرضیه عظیمی و مائده اصم بازیگران نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

رتبه سوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به یگانه حدی بازیگر نمایش صحنه‌ای «تفنگ و تنبور» از شهر خضری شهرستان قاینات اهدا شد.

رتبه دوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به نسرین احسانی بازیگر نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

رتبه اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به هانیه مودی و فاطمه حاجی بازیگران نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

بازیگری مرد: تقدیر ویژه و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمدحسین محلی بازیگر نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

رتبه سوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به فرهاد تقوی بازیگر نمایش «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

رتبه دوم: هیئت‌داوران در این بخش برگزیده‌ای ندارد.

رتبه‌ اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌طور مشترک به ابراهیم راستگو بازیگر نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند و محمد نخعی بازیگر نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی: رتبه سوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حسین ابراهیمی نویسنده نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

رتبه دوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمد نخعی و جواد جعفری نویسندگان نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

رتبه اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ابراهیم عادل نیا نویسنده نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

 کارگردانی: رتبه سوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مهدی سالمی کارگردان نمایش صحنه‌ای «یک کوزه آب» از شهرستان سرایان اهدا شد.

رتبه دوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمد نخعی کارگردان نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» از شهرستان طبس اهدا شد.

رتبه اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مهدی مسروری کارگردان نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» از شهرستان بیرجند اهدا شد.

 

نمایش‌های برگزیده:

هیئت‌داوران با در نظر گرفتن ویژگی‌های نمایش‌های جشنواره و ارزیابی آن‌ها در بخش‌های مختلف با همدیگر، دو نمایش صحنه‌ای «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری از شهرستان بیرجند و نمایش صحنه‌ای «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی از شهرستان طبس به ترتیب اولویت نام‌برده شده برای حضور در جشنواره منطقه‌ای معرفی می‌نماید.

 




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم
گفت و گو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» امیدواریم نماینده شایسته ای برای خراسان جنوبی باشیم

مهدی مسروری کارگردان نمایش «فخرالزمان» به نویسندگی ابراهیم عادل نیا حاضر در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید نمایش «فخرالزمان» نماینده تئاتر خراسان جنوبی در جشنواره فجر است.

|

با آغاز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران از 10 دی ماه

حضور 4 گروه نمایش خراسان جنوبی در بخش رقابتی تئاتر صحنه ای و خیابانی
با آغاز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران از 10 دی ماه

حضور 4 گروه نمایش خراسان جنوبی در بخش رقابتی تئاتر صحنه ای و خیابانی

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و حضور نمایندگان تئاتر استان خراسان جنوبی در جشنواره تئاتر منطقه ای خاوران، نمایش های صحنه ای «فخر الزمان» به کارگردانی مهدی مسروری از شهرستان بیرجند، «دو دو تا چهارتا» به کارگردانی محمد نخعی از شهرستان طبس و «یک کوزه آب» به کارگردانی مهدی ...

|

آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت
آخرین اجرای صحنه‌ای از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «فخرالزمان» در تماشاخانه آفتاب روی صحنه رفت

در آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی، نمایش «فخرالزمان» آخرین نمایش صحنه‌ای حاضر در این دوره از جشنواره به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهدی مسروری از شهرستان بیرجند به‌عنوان هشتمین اجرای نمایش صحنه‌ای حاضر در جشنواره به روی صحنه رفت.

|

در آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «سوپ لنگ مرغ» در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد به روی صحنه رفت
در آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی

نمایش «سوپ لنگ مرغ» در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد به روی صحنه رفت

با شروع سومین و آخرین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر استانی نمایش «سوپ لنگ مرغ» به کارگردانی سید کاظم حجتی از شهرستان فردوس به‌عنوان هفتمین اجرای نمایش صحنه‌ای حاضر در جشنواره به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران