در حال بارگذاری ...
هادی صباغ زاده نویسنده و کارگردان تئاتر در شهرستان سربیشه در سوگ درگذشت هنرمند:

محمود عمرانی فریادی که مظلومانه خاموش شد

هادی صباغ زاده، کارگردان و نویسنده آشنای تئاتر خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه در یادداشتی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد محمود عمرانی، گفت: مرحوم عمرانی بعد از طی یک دوره ۲ ساله سخت بیماری و مبارزه با بیمارِی سرطان، دعوت خداوندگار هنر را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ هادی صباغ زاده، کارگردان و نویسنده آشنای تئاتر خراسان جنوبی در یادداشتی، یاد و خاطره‌ی زنده‌یاد محمود عمرانی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: حکایت آدم‌ها وداعی تلخ است و حکایت هنرمند تأسف و اندوه ابدی دارد. وقتی می‌آید، صحنه را غرق در زندگی، شور، بالندگی می‌کند. به خاک غربتش بی‌ادعا، بی توقع بوسه می‌زند. با تمام وجود عشق می‌ورزد. فریاد برمی‌آورد. فریادی که امروز چه مظلومانه خاموش شد. تبدیل شد به درد و رنج و آهسته چکه چکه فروریخته بر پهنه صحنه، اگر رفت ولی صحنه که خاطره هنرنمایی‌اش  را به باد فراموشی نداده و هرزمانی که برجایش می‌ایستیم و یا نظاره می‌کنیم . بی‌شک وجودش را حس می‌کنیم. یاد می‌آوریم که چگونه پیس را مچاله می‌کرد، به همراه نداشت و دیر می‌آمد؛ اما فی‌البداهه  جبران می‌کرد. به صحنه می‌آمد و بی تپق جولان داشت.

محمود عمرانی  روزی که برای نمایش دشنه آمد. با دیدنش و بدون آزمودن باورش کردم و اعتماد... آن صدای رسا. آن چهره مصمم و آرام در پیوستگی ابروهای پهن، با خود گفتم: خودش است ... نقشی از روایت سنت‌ها، روایت مردی غیور عشایر بود که وقتی می‌ایستاد و بانگ برمی‌آورد. میزان عشق و جدیت اش برای نقشی که گرفته، نشان می‌داد . نه تملقی، نه هیاهویی، نه منیت ها، نه  بی‌نیاز از فراگرفتن.  و چه زود به اعتمادم پاسخ مثبت داد. باور کردم که هنوز می‌توان به ظرفیت، توان و عشق و شور شهرستان‌ها ایمان آورد. محمود عمرانی صادقانه و گرم حاضر شد. محبت و صفا به  انجمن تئاتر شهرستان سربیشه بخشید. باهنری که گاهی با خنده و طنز بود و گاهی به جدیت ... هرچند که عمر هنری‌اش کوتاه بود و در نقش‌هایی که ایفاگری کرد، نتوانستد او را انچنان که شایسته است نشان دهد؛ اما همین‌قدر کافی بود تا هنرش و اخلاق و رفتارش در میان هنرمندان و هنردوستان جاودانه بماند. من این مصیب را به جامعه هنرمندان بخصوص هم‌رزمان او در این عرصه در شهرستان سربیشه تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند منان علو درجات را خواستارم.

کوروش خسروی از هنرمندان تئاتر شهرستان سربیشه نیز در زمینه فعالیت های هنری مرحوم عمرانی گفت: «در ده سال فعالیت هنری خود کارگردانی و نویسندگی و بازی در نمایش‌هایی چون: «اصول 1، بازی، قهوه‌خانه، روان‌پریش، کت انگلیسی، قاب خالی» را در کارنامه‌ی خود داشت و جوایز متعددی چون مقام‌های اول و دوم بازیگری در جشنواره‌های شهرستان سربیشه چون: «جشنواره‌ی فرهنگی و هنری فجر سربیشه – 1398» را کسب نموده بود.»

یادش گرامی، روحش شاد




نظرات کاربران