در حال بارگذاری ...
بررسی نظریه دیالکتیک از ایده تا اجرا

نمایش «پیتزا67 » در بیرجند به روی صحنه رفت

نمایش " پیتزا ۶۷" به کارگردانی سید رضا قالیبان و نوشته ی گروه نویسندگان ماشین تایپ در بیرجند به روی صحنه رفت.

نمایش " پیتزا 67" به کارگردانی سید رضا قالیبان و نوشته ی گروه نویسندگان ماشین تایپ در بیرجند به روی صحنه رفت. این نمایش اجرای عموم خود را از 11بهمن ماه 1397 آغاز کرده و تا 17 بهمن در سالن مرحوم استاد عبداللهی به روی صحنه خواهد رفت.

 به گفته ی کارگردان اثر این نمایش ، یک نمایش تجربی بوده و هدف آن بررسی نظریه دیالکتیک از ایده تا اجرا است. 

قالیبافان افزود: مشخصا دیالکتیک کارکرد عمده ی خود را در نمایش های اپیک برجا گذاشته است و هدف این گروه از اجرای این نمایش بررسی قوائدیست که انسان در زندگی اجتماعی خویش و حتی در تنهایی خود با آن روبرو است.  عده ای این قوائد را پذیرفته ، عده ای با آن مخالفند و عده ای هم از این قوائد فاصله می گیرند. در این نمایش کوشش بر آن بوده تا قواعدی که در مورد آن صحبت شده را به صورت منطقی بررسی کنیم و علاوه بر به چالش کشیدن  این قواعد ، مخاطب را با مسائلی آشنا کنیم که تا کنون شاید بدین صورت با آن روبرو نشده است و سعی شده است بیشتر تمرکز گروه،  درخدمت شناخت حوزه ی رفتار شناسی انسان  باشد. 

این نمایش به نویسندگی نیلوفر احمدی، کامران رستگار، سعید گوهری ، امیرحسین شرکت، مهدی سبزآری و بازنویسی سید رضا قالیبافان می باشد و سید فرید فرساد، مصطفی امیری، رضا شهابادی، حسین فیروزی، امیرحسین ادبیان و ابوالفضل محمدی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. از دیگر عوامل این نمایش می توان به موسیقی: مجید امیری- منشی صحنه: احسان محمودی- اجرای نور: فریبا عابدی  - طراح پوستر و بروشور: امید شرکت اشاره کرد. 




نظرات کاربران