در حال بارگذاری ...
اجرای عمومی نمایش

نمایش عروسکی «مترسک» آماده حضور در جشنواره ی مبارک یونیما

نمایش مترسک کاری از گروه نمایشی مهراب بیرجند با نگاهی به آیین های خراسان جنوبی به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس زاده و همراهی گروه موسیقی مقامی نوای کویرخاوران و هنرمندان جوان جواز حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی یونیما-مبارک تهران را برای اجرا در محوطه باز دریافت کرد .

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ نمایش مترسک کاری از گروه نمایشی مهراب بیرجند  با نگاهی به آیین‌های خراسان جنوبی به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس‌زاده و همراهی گروه موسیقی مقامی نوای کویرخاوران و هنرمندان جوان جواز حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی یونیما-مبارک تهران را برای اجرا در محوطه باز دریافت کرد .

این نمایش که تجربه ای کاملا عروسکی برای تئاتر بیرجند است از اردیبهشت ماه تمرین و آماده سازی آن با همراهی موسسات فرهنگی و هنری رباب و عرفان خراسان جنوبی و آموزشگاه تئاتر مهر بیرجند و انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید و پس از تایید مرحله بازخوانی و بازبینی در سوم  و چهارم شهریور ماه در محوطه تئاتر شهر تهران و خانه هنرمندان طبق جدول اجرا های هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی یونیما-مبارک اجرا خواهد شد .

همچنین این نمایش همزمان با مراسم شاد پیمایی عروسک ها در تهران و آیین آغازین جشنواره هفدهم در بیرجند و در محوطه ورودی باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند در روزهای چهارشنبه سی و یکم مرداد ماه و پنج شنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه برای عموم اجرا خواهد شد .

این نمایش بصورت صحنه‌ای در نخستین جشنواره عروسکی استان خراسان جنوبی در سال 13۹۱ تولید و موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی ،طراحی صحنه و موسیقی و کار برگزیده این جشنواره شد و در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم موفق به دریافت جایزه نخست موسیقی این جشنواره  شد که در حال حاضر با ساختاری عروسکی موفق به حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی یونیما-مبارک تهران گردید .

بازیگران این نمایش را محمد زارع، عالیه محمد علیزاده و آرمین اشرفی خراسانی و بازی دهندگان عروسک ها را سامان ضابطی، سید مهدی حسینی، پریسا حدادپور، مژده سرچاهی، نازنین براتی، سارینا عرفان جو و  نرجس برهانی تشکیل می دهند. گروه آیینی نوای کویر خاوران نیز در این اجراها گروه نمایشی مترسک را همراهی می کنند. عوامل اجرایی گروه عبارت اند از نویسنده ، طراح و کارگردان: حسین عباس زاده - دستیار کارگردان: سامان ضابطی و مهرداد عباس زاده - دستیار صحنه : سید مهدی حسینی- طراحی و ساخت عروسک : سامان ضابطی و الهام صادقی – مدیر صحنه : بی بی تکتم رضوی – منشی صحنه : لیدا حبیبی – طراحی، ساخت و اجرای موسیقی : علی اشرفی خراسانی و علیجان اسماعیلی و محمد زارع – طراح صحنه و پوستر و بروشور: حسین عباس زاده _طراحی و دوخت لباس: زینب چمنی و مهتاب عباس زاده .




نظرات کاربران