در حال بارگذاری ...
اجرای اثرجدید دکتر علیرضا زارعی کارگردان شناخته شده تئاتر خراسان جنوبی

آرش برفراز صحنه ی نمایش بیرجند مرز را با پرواز تیری می دهد سامان

آرش شیواتیر به نویسندگی ارسلان پوریا و کارگردانی دکتر علیرضا زارعی ، کاری از گروه نمایشی تماشا بیرجند با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حال تمرین است.

به گزارش خراسان جنوبی، آرش شیواتیر به نویسندگی ارسلان پوریا و کارگردانی دکتر علیرضا زارعی ، کاری از گروه نمایشی تماشا بیرجند با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حال تمرین است.

این نمایش با حضور تعداد کثیری از بازیگران با سابقه و جوان بیرجند در پلاتوی مرحوم استاد عبدالهی برای اجرای عمومی آماده می شود.

داستان نمایش درباره ی حماسهی آرش با نگاهی به روایت های مذهبی و تاریخی است که با نگرشی تازه به این اسطوره برپایه ی شیوه ی اجرایی متفاوتی طراحی شده است. 
کارگردان این نمایش دکتر علیرضا زارعی ، سال ها در ایتالیا ، در شهر تریست و بولونیا با گروه های هنری شناخته شده ای همکاری داشته و از شاگردان جرج استره لر و گری برکت بوده است .

وی نمایشی  خیابانی را با همکاری Living theater اروپا به اجرا درآورده و کارگاه های آموزشی و نمایش هایی را نیز در دانشگاه تریست برگزار نموده است. برخی از این نمایش ها عبارت اند از نمایش ابله اثر داستایوفسکی با کارگردانی فوریو بوردن، آپارتمان زویا و چندین نمایش دیگر است.

وی ترجمه هایی از آثار بزرگان ادبیات نمایشی دنیا را نیز ترجمه و به چاپ رسانده است. از جمله ی این آثار می توان نمایشنامه ی ابله، بانکدار آنارشیست ، سه دریانورد، فاوست اشاره نمود که توسط انتشارات هرمس منتشر شده است. نمایشنامه "ابله" با ترجمه ی وی ، یکی دیگر از آثاری است که توسط مترجم در بیرجند به روی صحنه رفته است. 
تمرینات این نمایش از پایان سال 96 آغاز شده و تا پایان تابستان 97 ادامه  دارد و طبق جدول زمانبندی اجراها تا قبل از ماه محرم به اجرای عمومی درخواهد آمد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران