به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، متن تعزیه خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت ١۵ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا می شود. این مراسم در سه روز به ترتیب ساعت ١٩ روز ٢٩ بهمن ماه جاری در محل پارک آزادگان ،ساعت ١٩  روز ٣٠ بهمن ماه جاری در محل هیئت عاشقان اهل بیت (ع) واقع در ١٧ شهریور ٢٩ و سرانجام ساعت ٨:٣٠ صبح ١ اسفندماه در محل هیئت محبان الزهرا (س) واقع در میدان شهدا برگزار خواهد شد.

در اجرای مجالس یادشده عقیل داور نیا ، سید فاضل حسینی تبار ،سید حسن حسینی تبار ،مهدی سبزکار ، حسین سبزکار ،رضا محمدی ،صادق شهابادی ، محمد علی آبادی و همچنین جعفر روان ، علیرضا اصغری ، معین ملاکی ، محمد قالیباف ، علی بهدانی ، امیر علی آبادی ، فرشید علی آبادی ، حسین خزائی و جواد محمدی شبیه خوانی می‌کنند.

لازم به ذکر است هنر تعزیه یکی از هنرهایی است که به آن سوگواره نیز می گویند. غم نامه یا سوگ نامه بیان تصویری و نمایشی از شرح بلایا و مصائبی که براهل بیت به خصوص امام حسین(ع) و یاران با وفایش گذشته است و نمایش رادمردی ، دلاوری ، حماسه سازی در راه دین و از همه مهمتر ظلم ستیزی آن امام همام و یارانش را نمایش میدهد و در نقطه مقابل پستی و زبونی ستمکاران خونخوار وبی رحمی و شقاوت و عاقبت ظالم که جز پیروزی حق بر باطل نیست را برای عموم به نمایش می گذارد.