در حال بارگذاری ...
خاکستر صحنه، یادگار تنها سالن استاندارد تئاتر استان

آمفی تئاتر فرزان بیرجند در آتش سوخت

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند صبح روز جمعه دچار حریق گسترده شد که پس از تلاش یک ساعته آتشنشانان خاموش شد ولی چیزی جز اسکلت فلزی از صندلی های آن باقی نمانده است.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند صبح روز جمعه دچار حریق گسترده شد که پس از تلاش یک ساعته آتشنشانان خاموش شد ولی چیزی جز اسکلت فلزی از صندلی های آن باقی نمانده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۵:۱۳ صبح جمعه، حریق به سازمان آتش نشانی اعلام و دو دقیقه بعد نیروها از نزدیکترین ایستگاه در خیابان سجادشهر بیرجند، به محل حادثه اعزام می شوند.
حسینی افزود: شدت آتش سوزی به حدی بود که فرمانده عملیات درخواست نیروی کمکی می کند و بلافاصله از ۵ ایستگاه دیگر نیروها به محل حادثه اعزام می شوند و ۲۰ نیروی آتش نشان با ۶ دستگاه خودروی سنگین، یک دستگاه بالابر و دو دستگاه تانکر آبرسان پشتیبان، کار اطفای حریق را از چهار نقطه شروع می کنند و حریق را در ۵۸ دقیقه خاموش می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند  با بیان اینکه کارشناسان این سازمان در حال بررسی علت حریق هستند افزود: متاسفانه این سالن حداقل تجهیزات ایمنی را نداشت و سازه های چوبی و سقف کاذب سالن، شدت حریق را گسترش داد.
سالن علامه فرزان بیرجند حدود 11 سال پیش به عنوان پیشرفته ترین سالن آمفی تئاتر در خراسان جنوبی و در شهر بیرجند افتتاح شد و طی این سال ها با تمام کمبود ها این سالن علاوه بر اینکه تنها سالن نسبتا استاندارد بیرجند برای اجراهای عموم تئاتر بود، میزبان برگزاری بسیاری از مراسم و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای بوده است.
بیرجند قبل از حریق سالن علامه فرزان، دارای 3 سالن تئاتر بود که با آتش سوزی گسترده این سالن به عنوان تنها سالن نسبتا استاندارد، تعداد سالن های این شهر به 2 سالن (یک پلاتوی 70 نفره و یک سالن کوچک غیر استاندارد) کاهش یافت که این امر موجب ناراحتی و نگرانی جدی تمام هنرمندان تئاتر بیرجند گردیده به طوری که می توان با صراحت گفت بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی دیگر فاقد سالن تئاتر مناسب است.

حال باید دید مسئولین استانی و کشوری با توجه به تخریب و آسیب دیدگی جدی این سالن، برای ترمیم و یا ساخت سالن جدید چه برنامه ای در پیش می گیرند و آیا سالن جدید مکانی مختص برگزاری اجراهای تئاتر با استانداردهای لازمه خواهد بود یا خیر.




نظرات کاربران