در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان

«سند هویتی و سردیس» پروفسور کامیابی مسک در بیرجند رونمایی شد

«سند هویتی و سردیس» پروفسور کامیابی مسک با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، آیین نکوداشت پروفسور احمد کامیابی مسک با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی مروج  الشریعه استاندار خراسان جنوبی، احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان عرصه نمایش استان خراسان جنوبی در محل سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد.

 در این مراسم از «سند هویتی و سردیس» پروفسور کامیابی مسک با حضور مسئولان رونمایی شد.

 همچنین در این مراسم هدیه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروفسور کامیابی مسک اعطا شد.

 میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این جلسه اعلام کرد: بخشی از خانه فروتنی را در حال حاضر به موزه عروسکی اختصاص یافته است برای نمایش آثار و تولیدات پروفسور کامیابی مسک اختصاص خواهد داد.

گفتنی است؛پروفسور کامیابی مسک دانش آموخته مدرسه شوکتیه بیرجند است و در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت نشان شوالیه از کشور فرانسه شد. این هنرمند برجسته کشور در سال ۱۳۹۰ نشان طلایی پژوهشگر برتر را دریافت و در سال قبل آن برنده جایزه کتاب سال شد.

 وی در سن ۱۸ سالگی، شغل آموزگاری را انتخاب کرد و در کنار آن به دلیل علاقه به هنر، به کارهای هنری، کارگردانی، تعزیه خوانی و شبیه گردانی پرداخت. پروفسور کامیابی مسک در سال ۱۳۴۸ موفق به گرفتن گواهینامه خلبانی گلایدر و استادی مدل‌سازی هواپیما شد. وی دهها مقاله و کتاب از زبان فارسی به فرانسه و بالعکس ترجمه کرده است.

 پروفسور معتمدنژاد ۶ جلد کتاب در حوزه تخصصی خود به زبان فارسی، ۱۳ عنوان کتاب از فرانسه به فارسی، ۱۴ عنوان مقاله به زبان فرانسه، ۱۲ عنوان کتاب به زبان فرانسه،‌۵ عنوان ترجمه از فارسی به فرانسه و ۶۹ مقاله فارسی در دوران فعالیت خود تالیف و نگارش کرده است.

 




نظرات کاربران