در حال بارگذاری ...
در آیین گرامیداشت پروفسور کامیابی مسک مطرح شد:

نامگذاری پلاتوی نمایش به نام «پروفسور کامیابی مسک» در بیرجند

احمد محبی ١١ آبان در آیین نکوداشت پروفسور احمد کامیابی مسک گفت: جای تاسف است که استاد برجسته ای همچون پروفسور کامیابی که هم استانی ما است در کشورهای اروپایی ایشان را بیشتر از ایران و خراسان جنوبی بشاسند.

به گزارشتئاتر خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ احمد محبی ١١ آبان در آیین نکوداشت پروفسور احمد کامیابی مسک گفت: جای تاسف است که استاد برجسته ای همچون پروفسور کامیابی که هم استانی ما است در کشورهای اروپایی ایشان را بیشتر از ایران و خراسان جنوبی بشاسند.

 وی با بیان اینکه پروفسور کامیابی از ١٨ سالگی به خدمت آموزش و پرورش در آمدند، گفت: ایشان در ٣٤ سالگی مدرک دکترای خود را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ کردند و نشان طلایی پژوهشگر برتر سال ٩٠ نیز به پرفسور کامیابی تعلق گرفت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکصد و ١٩ مقاله و کتاب و ترجمه از آن پروفسور کامیابی است، افزود: نمایشنامه معروف ایشان به نام «در جستجوی دوست» برگرفته از داستان شازده کوچولو بارها در فرانسه به روی صحنه رفته است.

 محبی خاطرنشان کرد: پلاتوی نمایش جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تلاش داریم تا به نام پروفسور کامیابی مسک نامگذاری کنیم.

 سید سعیدرضا احمدی زاده سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: روش و منش پروفسور کامیابی به خوش اخلاقی معروف است و ایشان جایزه ای تحت عنوان شوالیه فرانسه را به خاطر خوش اخلاقی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه جوانان به الگوهای موفق نیاز دارند، بیان کرد: بنیاد نخبگان سعی دارد تا این الگوها را به جوانان معرفی کند و امروز از شخصیت های برجسته و فرهیخته استان تقاضا داریم تا با تجربه خود جوانان و نخبگان را هدایت کنند.

همچنین محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت پروفسور احمد کامیابی مسک افزود: خراسان جنوبی یکی از مراکز زایش فرهیختگان و نخبگان در کشور است و این مهم خود نشان می دهد که حق و سهم این استان فراتر از اینهاست.
وی ادامه داد: امروزه مدیران و فرهیختگان استان باید به یک بازگشت و بازنگری مدون برسند تا با هم افزایی بیشتر موجبات تقویت و توسعه روابط بین المللی استان را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: ظرفیت های موجود در استان برای توسعه کم نیست و منابع عظیم نیروی انسانی از مهمترین آنها هستند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه در کشور های پیشرفته شهر هایی را به عنوان شهر های هوشمند معرفی می کنند، و مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: بیشتر شهرستان های این استان قابلیت و معیار های مورد نیاز برای هوشمند شدن را دارند که برای مثال حفاظت، گسترش مباحث تاریخی و فرهنگی و نوع حفاظت از آنها در شهرستان هایی مثل فردوس می تواند یکی از آن معیارها باشد.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط وقتی تمام زیر و بم مواریث تاریخی کشوری همچون کانادا را بررسی می کنیم در مقابل تمدن 2500 ساله ایران هیچ است پس ما این قابلیت را داریم که در خراسان جنوبی با معیار های مشخص 2 شهر را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم.
به گفته وی فرهیختگان می توانند این معیار ها را بررسی کنند و ترویج دهند تا تمدن ایران و ایرانی به جهانیان شناسانده شود.
وی در ادامه نکوداشت بزرگانی همچون پروفسور کامیابی را وظیفه ای دانست که همه ما نسبت به نسل های آینده داریم و درخواست کرد که این نکوداشت ها مستمر باشد و منتهی به یک نکوداشت نشود.
احمد کامیابی مسک در سال 1322 در روستای مسک خراسان جنوبی به دنیا آمد.
وی نویسنده، مترجم، نمایش‌نامه‌نویس و استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و موفق به مدرک شوالیه از دانشگاه فرانسه شده است.
وی در سن 34 سالگی موفق به اخذ مدرک دکتری دولتی از کشور فرانسه شد و نشان پژوهشگر برتر سال 90 را در ایران از آن خودش کرد.
119 مقاله، تالیف، ترجمه و کتاب از مهمترین آثار پروفسور کامیابی مسک است که در دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شوند.




نظرات کاربران