در حال بارگذاری ...
در دیدار صمیمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور با هنرمندان خراسان جنوبی

امسال نیز همایش تئاتر استانها برگزار می شود

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛مهدی شفیعی شامگاه (۱۰ آبان) در دیدار صمیمی با هنرمندان خراسان جنوبی بیان داشت: دلیل سفر من و همکارانم به خراسان جنوبی شرکت در جلسه نکوداشت پرفسور کامیابی مسک است که از دوران دانشجویی به ایشان ارادت دارم.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی؛ مهدی شفیعی شامگاه (۱۰ آبان) در دیدار صمیمی با هنرمندان خراسان جنوبی  بیان داشت: دلیل سفر من و همکارانم به خراسان جنوبی شرکت در جلسه نکوداشت پرفسور کامیابی مسک است که از دوران دانشجویی به ایشان ارادت دارم.

 وی با تاکید بر اینکه آثار پروفسور کامیابی مسک را همیشه مطالعه می کنم،‌ افزود: اما از اینکه زادگاه پروفسور کامیابی مسک،‌ استان خراسان جنوبی است،‌ اطلاعی نداشتم.

 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از اینکه نکوداشت پروفسور کامیابی به عنوان یکی از مفاخر استان لازم بود،‌گفت: هنرمندان استان باید دقت کنند که می توانند مسیری که این استاد فرهیخته رفته است،‌ را بروند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی، برخی تلاش داشتند که در عرصه تئاتر، همه چیز به جشنواره ختم بشود، ادامه داد: اما امروز دیگر همه باید به این نتیجه برسند که دوران جشنواره ها به سر رسیده است و تولیدات نمایشی باید با اقبال و حمایت مردمی روبرو شود.

 وی از فعالیت ۶۰ دانشکده تئاتر در کشور خبر داد و گفت: هر ساله ۲ هزار نفر از رشته های نمایشی فارغ التحصیل می شوند.

 شفیعی با تاکید بر اینکه پذیرفته نیست که تئاتر به یک اتفاق موسمی و جشنواره ای تبدیل شود، ادامه داد: باید برای مردم این مهم فراهم باشد که هر زمان که تصمیم به تماشای یک نمایش بگیرند، مکانی برای این مهم و نمایشی برای اجرا فراهم باشد.

 وی به اهمیت راه اندازی سایت ویژه انجمن نمایش استان اشاره کرد و با بیان اینکه سایت انجمن نمایش خراسان جنوبی، بسیار خوب و به روز است،‌ گفت: زمانی می توانیم بگویم که تئاتر داریم که چراغ تماشاخانه خاموش نشود و به نیاز مخاطب پاسخ داده شود.

 شفیعی با بیان اینکه تلاش کرده ایم که در سالهای اخیر هرچیزی که امکان رانت و اعمال سلیقه در حوزه تئاتر ایجاد می کند را کمرنگ کنیم، افزود: در برخی از استانها،‌ انجمن هنرهای نمایشی،‌ مدافع حقوق هنرمندان نیستند و خیلی ارتباط با آنها ندارند.

 وی به شناسایی گروه های نمایش استان ها و ثبت آنها اشاره کرد و گفت: با راه اندازی هیات مدیره در انجمن های نمایش استان های سراسر کشور،‌تلاش کردیم که این مجموعه وام دار هیچ شخصی نباشد.

 وی همچنین با اشاره به حمایت مالی از تئاتر استان ها اظهار داشت: خود را ملکف کرده ایم که در بحث اعتبارات حمایتی، استان ها را در نظر بگیریم،‌حتی اگر فقر مالی داشته باشیم.

 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنوز ۱۵ درصد از اعتبارات این حوزه بعد از گذشت ۸ ماه تخصیص پیدا نکرده است، گفت: در راستای حمایت از استانها،‌ تلاش می کنیم که با انعقاد تفاهم نامه این مهم را عملیاتی کنیم.

 وی بر در اختیار قرار دادن سالن های نمایش به گروه های تئاتر تاکید کرد و گفت: انجمن نمایش باید حداقل یک پلاتو در اختیار داشته باشد و در صورت ساخت پلاتوی نمایش در استانها، تجهیز آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

 شفیعی بر حمایت و تقویت نمایش خیابانی و میدانی تاکید کرد و افزود: فصل جدیدی از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد به حمایت از تئاتر خیابانی اختصاص خواهد یافت و از ورک شاپ هایی که در استان ها با هدف تولید اثر برگزار شود، حمایت می شود.

 وی با تاکید بر اینکه تئاتر کودک و نوجوان نیز دارای ظرفیت اقتصادی خیلی خوبی است،‌ ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان در استان خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار بگیرد و از ظرفیت آموزش تئاتر برای ارتباط با خانواده ها استفاده کرد.

 وی قول مساعد داد که در راستای توجه هرچه بیشتر به حوزه تئاتر عروسکی استان، زمینه حضور هنرمندان برجسته کشور از جمله خانم برومند را به منظور برگزاری ورک شاپ در استان فراهم کنم.

 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم برگزاری همایش تئاتراستانها تاکید کرد و گفت: امسال همایش تئاتراستانها با حضور کارگردان های آثار برگزیده برگزار خواهد شد و همچنین هر کتابی که در حوزه نمایش در استان خراسان جنوبی چاپ بشود،‌ از سوی مرکز حمایت و تعدادی از آن کتاب ها خریداری و به استان های مختلف کشور ارسال خواهد شد.

 شفیعی درخصوص بیمه هنرمندان هم گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کارشناسان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد با قوت پیگیر این مهم هستند.

 وی قول مساعد داد که زمینه اجرای یکی از گروه های نمایش استان را در پلاتوی تئاتر شهر تهران به مدت یک هفته فراهم کند.

 




نظرات کاربران